משרד הבריאות פרסם הבוקר (שלישי) את נתוני התחלואה בנגיף הקורונה בישראל, לפיהם 10,947 מאומתים אובחנו אתמול, כאשר 7.65%
מתוך 145,868 בדיקות שבוצעו נמצאו חיוביות, מדובר בשיא חיוביים יומי מפרוץ המגפה במדינה. בנוסף לכך, 7,043 נפטרו מהנגיף מאז החלה התפשטות המגפה במדינה. 

מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עומד על 719, 172 מהם מונשמים. מספר המתחסנים במנת החיסון השנייה עלה ל-5,482,062 וכן במנה השלישית ל-2,157,299.

קודם לכן, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה בכאן ב' על פתיחת שנת הלימודים: "אני לא רגועה לגבי כל התמונה. אנחנו רוצים שהילדים יחזרו לשגרה, אבל מודאגת מהשילוב של כל הדברים. היו 526 פטירות באוגוסט - החודש השלישי במספר הפטירות, שעדיין לא הסתיים".

היא הוסיפה על מספר הנדבקים: "אני מודאגת ואנחנו עושים הכול כדי להפחית את זה. ביקשנו לצמצם עוד יותר את ההתקהלויות, אבל הקבינט מקבל את ההחלטות".

בתוך כך, ממונה הקורונה פרופ' סלמן זרקא אמר בתחילת השבוע ברשת ב' כי "העומס בבתי החולים הוא הכבד ביותר מאז פרוץ הקורונה". הוא הסביר כי בנוסף לחולי הקורונה, יש עומס במחלקות אחרות שלא היה בגלים הקודמים.

אמש, אישר קבינט הקורונה את הרחבת מתווה "התו הירוק" כך שיחול גם על עובדי מערכת הבריאות, מערכת החינוך, עובדי מוסדות רווחה והמגזר הציבורי, עודכן מתווה לקיום אירועי הסליחות בכותל המערבי, והמתווה לפתיחת שנת הלימודים.

מנהל מחלקת קורונה:  "העומס גדל"

פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקות הקורונה בהדסה עין כרם, התייחס הבוקר לנתוני התחלואה בראיון ב-103FM, וסיפר כי "יש לנו כארבעים מאושפזים, כשלושים חולים וקריטיים, המספרים יציבים אך כל הזמן מגיעים חולים ומתחלפים".

לדבריו, "אנו יכולים להכיל את המספרים, זה נופל על הצוות. יש יותר עומס. חצי מהמאושפזים מחוסנים וחצי לא, אך המחוסנים הם אנשים מבוגרים שהחיסון לא תפס בגלל מחלות רגע ורובם לא מגיעים למצבים קשים אם יש להם מחלות רקע. אלו אנשים שחוסנו ללא נוגדנים. אך הפרופיל של הלא מחוסנים יותר מדאיג, כל החולים הצעירים שלנו ו-80 אחוזים מהמונשמים שלנו מגיעים למצבים קשים. היו לנו שני אנשים בני 28 ו-29 בריאים לחלוטין, אחד הגיע לאקמו והשנייה בהריון במצב לא יציב, כל הדברים האלה נראים בעיקר אצל לא מחוסנים, גם אצל ילדים".

"יממה לפני פתיחת שנת הלימודים, כולנו צריכים לאחל בהצלחה ללימודים ושיהנו מהם", הוסיף. "יחד עם זאת, הרגשתי כמו כל אזרח בשלושה שבועות האחרונים שהמערכת לא מוכנה ויש הרבה מאוד תקלות. זה מזמין בלאגן, אני גם לא לגמרי מסכים עם מתווה הפתיחה. הייתי אומר שמי שלא מחוסן או מחלים, שילמד בזום. זו החלטת ההורים שלו ושלו. פתיחת הלימודים במגזר החרדי העלתה בהרבה את המאומתים, ואנו רואים שהגענו לקרוב ל-1000 מתים למיליון. לכן, המצב מדאיג ואני מודע לזה שחושבים שיש בלימה וזה לא נורא, אך יש בלימה, אך יש לנו 730 קשים שזה עומס קשה על בתי החולים. הייתי מחכה עוד שבועיים שלושה לפתיחה כי לצערי גם לא ידעו איך לפתוח. מי שעושה את התחזיות חושב שזה לא ישפיע יותר מדי על החולים הקשים ועל ההתפרצות. אני נשאר עם המזל ברגע זה".

סייעה בהכנת הכתבה מיכל קדוש, 103fm