ראש עיריית גבעתיים רן קוניק שוחח עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM על פתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה‎‎ והזהיר כי ישנם חורים במתווה וכי ההנחיות אינן ברורות: "אני חושב שצריך היה להודות בטעות ולחשב מסלול מחדש". בהמשך העביר ביקורת את התנהלות הממשלה החדשה ואמר כי "אני לא רואה פה שום שינוי". 

בפתח דבריו הסביר קוניק: "אני לא בדיוק נגד פתיחת שנת הלימודים כי כולנו רוצים לפתוח ולחיות בצל הקורונה, וגם אין ממש אלטרנטיבה, אם הילדים ישבו בבית לא יפתרו כל הבעיות. אני חושב שלאור מה שאנו רואים בימים האחרונים, המתווה עדיין לא ברור ואין פתרונות לכל הבעיות. התחלואה גם עולה ויש הרבה ילדים בבידוד".

הוא הוסיף והסביר: "אין ממש פתרונות, זה כאילו לפתוח - ומה שיהיה יהיה, כי לא מונעים לא ממורים ולא מילדים שלא התחסנו או נבדקו להיכנס לבתי הספר. אף אחד לא מבין מה יקרה בתסריט כזה או אחר, יש די בלגן בהנחיות ואני לא בטוח שזה שווה את המחיר. אולי היה שווה לחכות כמה שבועות ולעשות סדר בהנחיות".

קוניק הדגיש כי "זה לא או לימודים או לשבת בבית, היה אפשר לדאוג לפעילויות העשרה לילדים בחוץ או בקבוצות קטנות, זה לא שחור או לבן. לא ממש לומדים פדגוגית בחודש הזה, אנו חוזרים לאותה בעיה - אנשי הממשלה מתעקשים לנהל ברמת המיקרו את מה שראשי הערים יכולים לעשות. זו האכזבה שלי מהממשלה החדשה, אני לא רואה פה שום שינוי".

עוד אמר: "מדברים על העברת סמכויות אך מתעקשים לא לעשות את זה. כל עיר צריכה לעשות שולחן עגול עם ההורים והצוותים. יש לנו קשר ליו"ר מרכז השלטון המקומי שהוא אחד האנשים הכי בקיאים בשטח ואנו מיישרים קו איתו. כולנו בעד פתיחת שנת הלימודים, אך העברת סמכויות וניהול המשבר בצורה דיפרנציאלית, אנחנו המג"דים בשטח. אנו צריכים לנהל את זה ביום יום, אבל אין לנו סמכויות. אנו לא יכולים לומר למורים ולגננות שום דבר".

קוניק סיכם: "יש התרגשות ממחר, השאלה מה יקרה בימים שאחרי, ואני חושב שהיה צריך להודות בטעות, לחשב מסלול מחדש ולחכות קצת".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm