הממונה לשעבר על בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור סיגל סדצקי, שוחחה היום (חמישי) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM והתייחסה לשנת הלימודים שנפתחה אתמול ברחבי הארץ. "שנת הלימודים הייתה חייבת להיפתח, אך אני לא מסכימה עם איך שנפתחה. המתווה לא בטוח", טענה סדצקי.

"אני חושבת שיש משהו בהחלט מעודד, נדמה לי שרואים האטה בעלייה אך אנו בהחלט לא במצב טוב. אני רוצה לראות מגמה, ובו זמנית נפתחה שנת הלימודים ויש לנו חג. אנו רוצים לראות שהדברים יציבים והירידה תמשיך", המשיכה הממונה לשעבר, שהוסיפה כי לדעתה "זהו אינו הזמן להתקהלויות ופסטיבלים".

לדבריה, קצב העלייה בתחלואה אולי פסק, אולי אף רואים ירידה מסויימת, אך ישראל עדיין לא מראה את המספרים שרוצים לראות: "יש 11 אלף חולים ביממה, זה לא מספר שרוצים שיהיה. לצערי, החגים ופתיחת הלימודים יעלו את מספר החולים".

בסיכום דבריה, הדגישה פרופ' סדצקי: "לגבי ילדים, אני מוטרדת מההשפעות העתידיות של המחלה, אנחנו חייבים לשמור על בריאות הילדים, אנו לא יודעים מספיק על המחלה הזו. אין פה רק החלטה אחת שלא התקבלה בזמן, אלא כמה החלטות. התו הירוק מדבר רק על המחוסנים. אני חושבת שצריך להטיל הגבלת התקהלות הכללית".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm