פרופ' ערן סגל, מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן, שוחח היום (חמישי) עם גדעון אוקו ברדיו 103FM והתייחס למצב התחלואה: "אנחנו רואים עדיין נתונים גבוהים, מספר המאומתים שבר אתמול שיא. אנחנו מבינים שזה גם בגלל הבדיקות שעושים לילדים, שינוי במדיניות שהוביל לעלייה במאומתים".

הוא הוסיף כי "אנו רואים את המשך מגמת הבלימה. יש ירידה של מספר החולים קשה, משיא של 750 ל-666 בבתי החולים. אני מעריך שבגלל חומת החיסוניות שנבנתה כאן בשבועות האחרונים, אנחנו נמשיך לראות את המגמה הזו".

בהמשך התייחס סגל לפתיחת שנת הלימודים ובואם של חגי תשרי: "אסור לנו להיכנס לשאננות, צריך להמשיך שמור על מסכות בחללים סגורים והתקהלויות גדולות עשויות להיות מסוכנות". על התחלואה במגזר החרדי אמר: "העלייה התחילה עוד לפני פתיחת הלימודים והמשיכה באותו קצב לאחר מכן. יש שם זינוק חד ומקדם ההדבקה הוא עדיין גבוה".

כשנשאל האם לא תחול מגמה דומה באוכלוסייה הכללית לאחר פתיחת שנת הלימודים, השיב כי "אופי האינטראקציות הוא שונה. יש רמת חיסוניות יותר גבוהה בחברה הכללית לעומת החרדית, קשה להעריך. אותם 100 אלף שהתחסנו לפני כשבוע מוגנים יותר, ההשפעה של החיסון השלישי נכנסת לתוקף. אני מעריך שבסופו של דבר החיסוניות שנבנית פה תצליח לאזן עליה שעשויה להיות מפתיחת הלימודים ומחגי תשרי". 

בסיום דבריו התייחס סגל לשאלה האם הבחירה בחיסון פייזר על פני מודרנה הייתה נכונה, והשיב כי: "המינון שמודרנה נותנים הוא יותר גבוה, אלו דברים שאי אפשר היה לדעת אותם. לא בטוח שבאותה תקופה כשישראל הייתה הראשונה לחסן הייתה אפשרות ברמה הטכנית והלוגיסטית לקבל כמות כזו של חיסונים ממודרנה".

"החיסון זה מה שהציל פה הרבה חיי אדם. הייתה משמעות מאוד גדולה לתת אותו קודם. יכול להיות שלא הייתה אפשרות אחרת, ולא ידעו אז איזה חיסון יותר יעיל. העובדה שמייצרים יותר נוגדים לא בהכרח אומרת שהיעילות יותר טובה", סיכם.