נדב חן, מנהל בית החולים לניאדו, התייחס היום (חמישי) בראיון לליאת רון בתכנית "איפה הכסף" ברדיו 103FM להשבתת חדרי הניתוח בבתי החולים הציבוריים, במחאה על חוסר תקצוב מצד הממשלה. חן שיתף במצבו של בית החולים, "נוצר מצב שכל דבר שהוא לא דחוף אנחנו משתדלים לדחות אותו, כדי לשמר את כוח האדם והציוד שנמצאים בחוסר לדברים דחופים, וכמובן לטיפול בחולים הקשים".

חן הוסיף כי "בין אם מדובר בניתוח קטרקט או בעיה ביד או ברגל, מדובר בעניין של איכות חיים, לפעמים גם כאב. אמנם זה לא מציל חיים אבל אנשים מחכים חודש-חודשיים לניתוח ואני דוחה אותו, זה לא נעים".

בהמשך סיפר חן כי ישנה אופטימיות זהירה במשא ומתן מול האוצר והם עומדים לפני פגישה גורלית. עם זאת, הסביר מדוע בתי החולים השובתים לא מקבלים את התקציבים שהובטחו להם: "ברור לי שכל אנשי האוצר לא רוצים לפגוע באף חולה, אבל בכל אופן יש הסכם חתום שעל פיו צריכים להעביר סכומים של כסף עד תאריכים מסוימים. לפתע נאמר שיש כל מיני מבחני תמיכה שצריך לעמוד בהם, והמבחנים לוקחים זמן ועוברים את התאריכים שבהם נקבע שהכסף היה אמור להיכנס".

כמו כן, חן סיפר מה לדעתו צריך לקרות: "צריכים לחתוך את הבירוקרטיה, לנקות את העיכובים. שימצאו דרכים פשוטות שהכסף יגיע אל הספקים. כל פעם נותנים שקל פה ושקל שם, אי אפשר לתכנן ככה כלום. אנחנו רוצים פתרון, שהכסף יעבור בצורה מסודרת ולא נצטרך כל יומיים לחפש מקורות כלכליים. אנחנו רק רוצים דבר אחד – שההסכם שנחתם איתנו ייושם. וכל דבר שהאוצר יגיד לנו לעשות – אנחנו איתו".

סייעה בהכנת הידיעה: יעל טלמן, 103FM