משרד הבריאות פרסם הערב (שבת) את ההנחיות במהלך חגי תשרי. מהנחיות עולה כי המשרד ממליץ לקיים את תפילות החג במקומות פתוחים, אולם בבתי הכנסת יצטרכו לבדוק תו ירוק בכניסה בכל התקהלות בה משתתפים מעל 50 איש, גם אם היא מתקיימת בחצר בית הכנסת. ילדים מתחת לגיל 12 יוכלו להכנס על סמך בדיקת PCR ולא רק בדיקה מהירה. 

בימי ראש השנה וביום שאחרי (בין התאריכים 07-09.09) תוקפה של בדיקת ה-PCR תהיה 96 שעות, במקום 72. המשמעות היא שכל מי שיעה בדיקה ביום ראשון (05.09) יוכל להכנס לבתי הכנסת לאורך כל ימי החג

הפעילות והתפילות בכותל המערבי יתקיימו תחת מגבלת תפוסה של עד 8,000 איש ב-15 קפסולות נפרדות. ממשרד הבריאות נמסר כי יוצבו סדרים לשמירה על ההנחיות. 

הכשרת רחבת הכותל המערבי למתפללים בצל מגבלות הקורונה (צילום: הקרן למורשת הכותל)
הכשרת רחבת הכותל המערבי למתפללים בצל מגבלות הקורונה (צילום: הקרן למורשת הכותל)


בארוחות החג ובמפגשים הקהילתיים בשטח פרטי, תיהיה מגבלת התקהלות המוגבלת ל-50 איש במקומות סגורים ו-100 איש במקומות פתוחים. במקומות הפתוחים, בהתקהלות מעל ל-100 איש, ישנה חובה לעטות מסכות. משרד הבריאות מציין כי ישנה המלצה לעטות מסכות גם בהתקהלויות של פחות מ-100 בני אדם. 

בשוק ארבעת המינים תיהיה מגבלת התקהלות, על פי תפוסה של אדם אחד ל-7 מ"ר. אירועי הקפות שניות בשמחת תורה יהיו מחוייבים בתו ירוק. מגבלת ההתקהלות באירועים הלו הינה 1,000 איש במקומות סגורים ו-5,000 איש במקומות הפתוחים.