התחלואה מנגיף הקורונה בישראל ממשיכה להיות גבוהה. על פי נתוני משרד הבריאות אותרו אתמול 9,739 נדבקים חדשים בקורונה.
עוד עולה מהנתונים כי שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 6.8% לאחר שאתמול בוצעו 143,732 בדיקות.

בנט מצהיר על "בוסטר" למערכת הבריאות בהתמודדות עם הקורונה. צילום: לע"מ

בישראל ישנם כ־90 אלף חולי קורונה, כאשר בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 677 חולים במצב קשה, בהם 157 מונשמים. למעשה נבלמה הירידה במספרם של החולים שבמצב קשה שהייתה בימים האחרונים. בנוסף, 7,153 ישראלים נפטרו מקורונה מפרוץ המגיפה בארץ.

על רקע נתוני התחלואה הגבוהים, צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית הציג ביום שישי לראש הממשלה נפתלי בנט תחזית תחלואה אופטימית. לפיה, בזכות הבוסטר וההגבלות מספר החולים שבמצב קשה יירד בתוך שבוע עד שבועיים לפחות מ־500. מנגד, המומחים הצביעו על כך שניכרת האצה במספר המאומתים בני 18 ומטה מדי יום, והזהירו שאי־עמידה בהנחיות עלולה לגרור התפרצות תחלואה מחודשת.

"מקדם ההדבקה של האוכלוסייה המבוגרת, יחד עם המיגון המסופק על ידי מנת הדחף, מובילים לצפי להמשך ירידה לפחות בטווח הזמן של כשבועיים הקרובים", ציינו המומחים. הם העריכו כי העלייה במספר הנדבקים הצעירים קשור להיקף הנרחב של הבדיקות שנעשות בקרב אותן שכבות גיל, בשל החזרה ללימודים ובגלל הגבלות התו הירוק.

לדברי המומחים, "הירידה בתחלואה בקרב האוכלוסייה מעל גיל 60 וההתאמה לירידה הנצפית בתחלואה הקשה והבינונית מצביעות על המגמה הצפויה של המשך הירידה בעומס האשפוזים בזמן הקרוב, בהתאם לתחזית".

בגזרת החיסונים, כ־6 מיליון ישראלים חוסנו במנת הראשונה, כ־5.5 מהם גם קיבלו מנת חיסון שנייה. בנוסף, יותר מ־2.5 מיליון איש חוסנו עד כה במנת החיסון השלישית.

בתוך כך, בסוף השבוע נערך באילת פסטיבל פאנג׳ויה בהשתתפות עשרות אלפי צעירים. בתמונות מהפסטיבל נראו צעירים רבים שחגגו בצפיפות וללא מסיכות. בכירים במשרד הבריאות מותחים ביקורת על קיומו ואומרים: "אנחנו עדים בשבועות האחרונים לאירועים המוניים, ואיש בממשלה לא פוצה פה. ברור לנו שיהיו לכך השלכות של רבים שיידבקו וידביקו נוספים".

אף שלא צפויות הגבלות חדשות בתקופת החגים, בכירים במשרד הבריאות מתריעים מפני עלייה בנתוני התחלואה במהלך חגי תשרי.
שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר אתמול בראיון לחדשות 13: "אני מקווה שאנשים ילכו להתחסן ויקפידו על ההנחיות. אלה שני הכלים שיש לנו כדי להתמודד עם התחלואה. לצד המלחמה במחלה אנחנו מנסים לאפשר ככל שניתן שגרת חיים. אני לא רוצה לסגור את המדינה".