משרד הבריאות עדכן היום (ראשון) את נתוני התחלואה בקורונה בישראל, מהם עלה כי 4,975 מקרים מאומתים חדשים אובחנו אתמול וכי שיעור התוצאות החיוביות עומד על 5.76%. מקדם ההדבקה ירד ועומד כעת על 1.05, וסך החולים הפעילים בישראל עומד על 91,346, בהם 679 חולים במצב קשה ו-143 מונשמים. מספר הנפטרים הנו 7,154. 

מהנתונים עלה עוד כי 2,612 מבין המאומתים אתמול הם במערכת החינוך וכי שיעור התוצאות החיוביות בקרב המערכת עומד על 6.4%. בסך הכל 4,025 אנשי צוות ו-113,743 תלמידים נעדרים היום. 2,551 אנשי צוות חולים ו-1,474 מבודדים, בעוד בקרב התלמידים ישנם 42,520 חולים פעילים ו-71,223 מבודדים. 

מנגד, נתוני ההתחסנות מוסיפים לעלות וכעת ישנם בישראל 2,581,893 מחוסנים במנה השלישית, בעוד מספר המחוסנים במנה הראשונה עלה ל-6,011,624. 

על רקע הנתונים, המליצו הבוקר מומחי מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן "לבחון את השפעת שנת הלימודים והחגים במהלך החודש הקרוב ולהיערך לצמצום משמעותי של הפעילויות בהתאם למדדי התחלואה - ובפרט הקשה".  

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אישר הבוקר כי אכן ישנה בלימה מסוימת בתחלואה, אך הדגיש כי חובת האזרחים להישמר ולנקוט באחריות אישית, במיוחד בתקופת החגים. "אני מקווה מאוד שגל התחלואה נבלם", פתח אש את דבריו, "אני עדיין נזהר, אנחנו בימים הקרובים נצטרך לראות. בסה"כ הנתונים של סוף השבוע טובים ונראה שיש ירידה במספר המאומתים, נצטרך לראות בימים הקרובים".

עוד אמר אש כי הירידה שאותה הוא צופה תלויה "בהשפעות שיהיו לפתיחת שנת הלימודים ולאירועים סביב החגים לעומת ההשפעה של החיסונים, אני מקווה מאוד שההשפעה של החיסונים וצופה שההשפעה של החיסונים תגבר ונראה ירידה בתחלואה".

אף שלא צפויות הגבלות חדשות בתקופת החגים, בכירים במשרד הבריאות מתריעים מפני עלייה בנתוני התחלואה במהלך חגי תשרי. שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר אתמול בראיון לחדשות 13: "אני מקווה שאנשים ילכו להתחסן ויקפידו על ההנחיות. אלה שני הכלים שיש לנו כדי להתמודד עם התחלואה. לצד המלחמה במחלה אנחנו מנסים לאפשר ככל שניתן שגרת חיים. אני לא רוצה לסגור את המדינה". 

בתוך כך, בסוף השבוע נערך באילת פסטיבל פאנג׳ויה בהשתתפות עשרות אלפי צעירים. בתמונות מהפסטיבל נראו צעירים רבים שחגגו בצפיפות וללא מסיכות. בכירים במשרד הבריאות מתחו ביקורת על קיומו ואומרים: "אנחנו עדים בשבועות האחרונים לאירועים המוניים, ואיש בממשלה לא פוצה פה. ברור לנו שיהיו לכך השלכות של רבים שיידבקו וידביקו נוספים".