ד"ר אמיר שחר, מומחה לרפואה פנימית, קרדיולוגיה ורפואה דחופה, וחבר מועצת החירום הציבורית למשבר הקורונה, שוחח הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM. הוא ביקר בחריפות את מתן החיסון השלישי ואת הטיפול הממשלתי במשבר הקורונה.

הוא פתח את דבריו בביקורת על המשבר, שמנוהל "רע. מדינת ישראל הייתה המחוסנת כמעט ביותר בעולם (ועכשיו) נמצאת במצב הרע ביותר בעולם מבחינת תחלואה ותמותה, זה נשמע טוב?".

שחר הדגיש כי לראות עיניו, "משתלטים (על המגיפה) זו תיאוריה, מאז ה-31 ביולי התחלואה והתמותה עולים ונכון להיום אתמול אנחנו נמצאים באחד המקומות הלא טובים בעולם".

"מועצת החירום אמרה מתחילת המגפה ופנתה לרה"מ לשעבר וקבינט הקורונה, ואמרה תנו חיזוק למערכת הבריאות". הוסיף, ויצא נגד החלטות הממשלה: "בית החולים הקטן שלי סגר שתי מחלקות לטובת הקורונה. אחת למיון נשימתי ואחת למחלקת קורונה, ולא קיבל מיטה אחת נוספת. (הוא) סגר את הטיפול הנמרץ שלו, עשה גיוס המונים כדי לבנות מחלקה לטיפול נמרץ. מערכת הבריאות לא קיבלה אמצעים והיום צעקו גוואלד שעוד פעם עמוסים. אמרנו להגן על אוכלוסיית הסיכון".

כשנשאל מה היה עושה שונה, השיב: "אנחנו אמרנו - לחזק את מערכת הבריאות, לתת לה תוספת להתמודד. מלחמה זה עניין של רופאים וצוותים רפואיים, צריך להפסיק להציק לכל עם ישראל".

מחלקת קורונה (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
מחלקת קורונה (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

שחר גם הביע עמדה מסויגת כלפי החיסון השלישי: "זו התערבות רפואית שנעשתה ללא כל מחקר קליני, נקודה".

כשנטען בפניו כי מדינת ישראל הסתמכה על החיסונים והצליחה להתגבר על המגפה בעזרתם, הוא הביא את הודו כדוגמה נגדית למדיניות אחרת שיכולה להיות אפקטיבית יותר לשיטתו: "כדי להשיג חסינות עדר ולהתגבר על מגפה זו הייתה הנחה מוטעית שהתבררה עד היום כשגויה. הודו הנוראית והאיומה, היה לה גל תחלואה אחד ב-6 בחודש מאי היו כחצי מיליון חולצים ומספר המחוסנים היה 2.6 אחוז. הגל דעך לאחר חודשיים ומאז ועד היום יש 50 אלף חולים ביום היו 7.6 אחוז מחוסנים. זו השאלה, אין לי תשובה". 

לאחר מכן הובהר לו כי יש מקומות שבהן תכנית העבודה שהזכיר לא עובדת, כמו פלורידה, ושחיסון הבוסטר אכן יעיל לפי הגרפים. לזה ענה שחר כי "החיסונים מגינים מפני מחלה קשה ומקטינים את התמותה. אצלנו היום מאושפזים 24 חולים במחלקת קורונה, 11 מהם בטיפול נמרץ, שישה מונשמים.

"14 חולים נוספים מונשמים לא ביחידות לטיפול נמרץ בשאר בית החולים, 2/3 לא מחוסנים מהחולים ושליש מחוסנים. החיסון מגן, לגבי החיסון השלישי? נראה מה הוא יוליד בעתיד. נכון להרגע זו התערבות רפואית שנעשתה ללא אינדיקציה קלינית וללא מחקר. אני חושב שההתנהלות מול הילדים נוראה ורעה מכיוון שאנחנו לא יודעים האם החיסון יעשה הלם משהו בעוד שנתיים ושלוש וכבר היו דברים ברפואה מעולם. אנחנו לא מתנגדי חיסונים".

שחר חתם את השיחה באומרו כי באופן אישי הוא לא קיבל את החיסון נגד הקורונה מכיוון שהוא "איש מרובה מחלות ולא מייצר נוגדנים. אני אחרי לוקמיה והשתלת מח עצם"

סייעה בעריכה: עופרי גליכמן