משרד הבריאות הודיע הבוקר (ראשון) כי ועדת בדיקה של המשרד תבחן מקרה חמור ומצער בו נעשתה טעות זיהוי בקבורת אישה מבוגרת שנפטרה מקורונה. מדובר בחיה פריימן ז"ל בת ה-85, שנפטרה מבלי שמשפחתה ידעה על כך ונקברה תחת זהות שגויה.

האירוע התרחש במחלקת קורונה בבית חולים גריאטרי במרכז הארץ, אליו הועברה פריימן ממוסד סיעודי אחר בו הייתה התפרצות קורונה. מרגע שנודע המקרה למשרד הבריאות, משלחת של נציגי לשכת הבריאות והמוסד הסיעודי ממנו הועברה האישה, הגיעו למשפחות כדי לטפל באירוע. עוד נמסר כי "במקביל להליך הבדיקה, משרד הבריאות ימשיך ויסייע למשפחה האבלה ככל שיידרש. אנו משתתפים בצערם הכבד של קרובי המנוחה".

אליאן פיטוסי, נכדה של פריימן, כתב בפוסט שהעלה לפייסבוק: "הכל התחיל לפני שבוע, ב-28 באוגוסט, כאשר סבתי בת ה-86 שחולה בדימנציה במצב מתקדם אובחנה כחולה לקורונה. כאשר גילו שהיא חיובית החליטו לשלוח אותה לבית אבות בדרום שבו יש מחלקה לחולי קורונה. עד פה בסדר (או שלא). הודיעו לנו על המעבר, הסבירו לנו לאן היא הולכת ואימי אישרה את הכל ושאלה איך היא מרגישה. נאמר לה שהיא מרגישה טוב ואין לה כרגע שום תסמינים. לאחר מכן אימי התקשרה שוב לבדוק את שלומה ואמרו לה שהיא אוכלת ושהיא בסדר גמור, מה שהרגיע את אמא שלי מאוד כמובן".

לדבריו, "לאחר יומיים מתקשרת לאימי עובדת סוציאלית ואומרת שהיא צריכה להגיע אלינו לבית מכיוון שקרה משהו מוזר ושסבתא נפטרה לפני 3 ימים! וזאת רק ההתחלה של הסיפור ההזוי הזה. מגיעות אלינו לבית עובדת סוציאלית, מנהלת בית האבות, רופאה של בית האבות ואם אינני טועה רופאה מחוזית והן מספרות לנו שסבתא שלנו נפטרה בכלל לפני שלושה ימים מקורונה, בזמן שנאמר לנו שהיא בחיים והכל מעולה איתה! שהיה בלבול עם שם של מישהי אחרת שמטופלת במקום ושקברו את סבתא שלנו כבר בבית קברות בבאר שבע! אנחנו כמובן לא הבנו מה אנחנו שומעים בכלל ?! חשכו עינינו ולא הבנו, באמת שלא".

"אנחנו מרגישים שפשוט משקרים אותנו בלי סוף", כתב פיטוסי והוסיף: "אין לנו שום תשובה לגבי מה קרה לסבתי וזה שורף לנו את הנשמה לדעת מה היא אולי עברה ושאפילו לא יכולנו ללוות אותה בצורה נורמלית לפי ההלכה בדרכה האחרונה ולשבת עליה שבעה בצורה נורמלית. זה פשוט בלתי נתפס שקורה דבר כזה במדינת ישראל ב-2021. זה שובר את הלב לדעת שסבתא שלי אשכרה קבורה בכלל בבאר שבע ושאנחנו צריכים להוציא את הגופה לנתיחה אחרי המוות ולהפריע למנוחתה כי מישהו פה משקר אותנו בלי סוף".