ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור שרון אלרעי פרייס, מתחה הערב (ראשון) ביקורת על ממשלת ישראל וטענה כי "לא רוצים לשלם פיצויים אז לא מצמצם התקהלויות גדולות". את הדברים אמרה אלרעי פרייס בריאיון בערוץ 12, לאחר שנשאלה על קיומו של פסטיבל הפאנג'ויה, שנערך במהלך סוף השבוע באילת.

"אני חושבת שאת ההתקהלויות הגדולות היינו צריכים להפחית. הפאנג'ויה, ההתקהלות הגדולה הזו, היא דבר מסוכן", היא אמרה והוסיפה כי "אני לא יודעת למה קרתה הפאנג'ויה, כל משרדי הממשלה המעורבים התנגדו לאירוע, אבל זה עניין של כסף. בסוף יש 11 אלף מאומתים ביום כבר מספר ימים. אני מקווה שהירידה שרואים היום לא משקרת, אבל כשרואים אלפי אנשים שעוברים ממסיבה למסיבה, גם אם בכל מסיבה שומרים על הנחיות, בסוף יש מעבר".

פאנג'ויה 2021 באילת (צילום: רון שנקמן)
פאנג'ויה 2021 באילת (צילום: רון שנקמן)

למרות הביקורת על הממשלה, ראש שירותי בריאות הציבור דווקא פירגנה לאזרחי ישראל: "העובדה שהשנה אפשר לחגוג ולהיות עם המשפחה שלנו, עם מינימום הגבלות, זה מראה את רמת האחריות של הציבור. אנשים הולכים להיבדק, עושים בדיקות מהירות לפני ביקור אצל סבתא וסבא, ככה ראוי. יש חלקים שראוי להוריד אמנם, אבל יש חלקים שצריך לשבח".

לאחר שנשאלה אם המדיניות כרגע היא "להכיל את המתים על מנת לא להגיע לסגר", השיבה אלרעי פרייס: "אני לא חושבת שהתחלואה כרגע היא תוצאה של חוסר הרצון בסגר, אלא של ההחלטה לעשות את הפעולות לפי מספר החולים קשה ולא לפי מספר המאומתים. במשרד הבריאות אמרו ללכת לפי מספר מאומתים, כי אחרת יהיה לזה מחיר בחיי אדם".