ב-1 באוקטובר יורחב הפיילוט שנועד לצמצם את כמות הבידודים של תלמידים כתוצאה מחשיפה לחולה מאומת לקורונה. עם זאת, הקבינט צפוי להתכנס בשבוע הבא ולדון במתווה, ועלול להחליט ליישם את הקריטריונים על כל מוסדות החינוך בשל המספרים הגבוהים של התלמידים המאומתים. 

על רקע המתווה, יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים, שוחחה היום (שני) עם ליאת רון בתכניתה ב-103FM. "אנו לא יודעים איך הפיילוט יתבצע", אמרה בן דוד בפתח דבריה.

"מי שצריך להחליט זה משרד הבריאות. נכבד כל דבר שיוכל לתרום לבריאותם של התלמידים וכמובן של צוותי ההוראה. כל מה שיגן עליהם - אנחנו בעד. אמרתי את דעתי ודעת הסתדרות המורים, היה צריך לפתוח את השנה בכיתות קטנות, זה היה יעיל לכולנו וראינו את זה גם בשנה הקודמת. צריך ללמוד מטעויות ולמשיך עם מה שטוב, לא להיות חכמולוג ולנסות לחסוך כסף על גבם של התלמידים", הדגישה. 

"היו צריכים להמשיך עם הכיתות הקטנות, ואני לא מדברת על מבנים", הוסיפה לטעון. "בכל זאת הצלחנו לפצל את הכיתות ולא בנו כיתות. זה לא קרה משיקולי תקציב, ולצערי שרת החינוך לא הייתה בעד. תשאלי אותה למה, פה היא טעתה לדעתי - ואנחנו משלמים את המחיר שאין כיתות קטנות. חבל מאוד". 

יפה בן דוד (צילום: מרק ישראל סלם, פול)
יפה בן דוד (צילום: מרק ישראל סלם, פול)

עוד אמרה כי "לא היו צריכים לתת את החקירות האפידמיולוגיות למנהלי בתי הספר, כששמעתי את מה שהן עוברות הזדעדעתי. אלו מנהלים שבאו עם אידיאל, והצליחו לכבות אותם על ידי כך שהפכו אותם לפקידי קורונה. אנו לא מתעסקים בענייני בריאות, לא היו צריכים להפיל את זה על צוותי הוראה". 

"צריך למנות נאמן קורונה, דיברו על זה ממרץ ועדיין לא מינו", חזרה בן דוד על דעתה כי המורים אינם צריכים להתעסק בענייני בריאות. "אמרנו שאנו מתנגדים לעשות זאת כי הם אמורים לעשות בדיקות לילדים, אני לא מאמינה שיהיו עובדי הוראה שירצו לקחת את הסיכון הזה בלי הכשרה. עובדים טלאי על טלאי".

בסוף דבריה, התעקשה מזכ"לית הסתדרות המורים כי רק תוספת תשלום תמשוך אנשים איכותיים למערכת החינוך: "אם רוצים אנשים טובים בתוך מערכת החינוך צריך לשלם. לא ראיתי שזה הפריע לקבוצות אחרות לקבל מיליארדים על מיליארדים, לא מדובר בהרבה כסף לציבור עובדי ההוראה. חובה לתת גם למורים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM