הוועדה בראשות ח"כ גלעד קריב אישרה היום (שלישי) את ההכרזה על בידוד בפיקוח אלקטרוני, הקובעת לראשונה כי הפיקוח האלקטרוני של ההסכמון יחול על כלל המבודדים ולא רק על מבודדי חו"ל, זאת למעט מי שחלה עליו חובת בידוד של עד 24 שעות.

ההכרזה תהיה בתוקף החל מהלילה בחצות ועד ל-12.10. כלל המבודדים שמכשירי הטלפון שלהם מאפשרים זאת יקבלו הודעות סמס המבקשות את הסכמתם לפיקוח אלקטרוני באמצעות איכון מיקומם על בסיס GPS. חבי הבידוד שאין ברשותם טלפון מתאים יקבלו שיחה טלפונית לצורך קבלת הסכמתם. מי שלא יסכים לפיקוח טכנולוגי, תופעל כלפיו אכיפה משטרתית מוגברת.

תמכו בהכרזה: ח"כ קריב (העבודה) וח"כ בני בגין (תקווה חדשה).

ח"כ גבי לסקי (מרצ) אמרה כי היא מתנגדת להסכמון והזהירה מפני מדרון חלקלק: "אסור לנו להסתכל רק על הקורונה. אם השקיעו מיליוני שקלים בכלי הזה, מי חותם על כך שלא יעשו בזה שימושים נוספים? אבקש לבדוק כיצד מפוקח המאגר ונשמרת הפרטיות".

יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד קריב אמר, "אני שותף לחשש לפגיעה בפרטיות ולמדרון חלקלק אך יש לזכור שצעד זה מונע צעדים יותר דרסטיים שהמדינה ויתרה עליהם כמו חובת המלוניות. יש לקחת בחשבון שבנתוני הבידודים הנוכחיים זה כלי פחות דורסני". עם זאת אמר: "נעקוב בצורה אדוקה על נושא מאגר המידע ולכן, לאחר שהופעל פיילוט על השבים מחו"ל, אבקש התייחסות בכתב לקיום חובת מחיקת פרטיהם של המבודדים לאחר 30 ימים".