זמן קצר לאחר ההמלצה של פאנל המומחים ל־FDA (מינהל התרופות והמזון האמריקאי) לאשר את הבוסטר של פייזר רק לבני 65 ומעלה ולקבוצות סיכון, עלה חשש במערכת הבריאות בישראל כי מבצע החיסונים של המנה השלישית יואט משמעותית.

גורמים במשרד סבורים כי מי שלא חצה את גיל 65 בישראל עלול להימנע מלהתחסן במנת הדחף, גם אם תוקף התו הירוק שלו יפוג ב־1 באוקטובר. עם זאת, בהודעה שהוציא משרד הבריאות מיד אחרי פרסום ההמלצה נכתב כי היא "נותנת תוקף למבצע החיסון השלישי".

"מינהל המזון והתרופות האמריקאי המליץ הערב פה אחד על מתן מנת בוסטר לאנשים מעל גיל 65 ולאנשים בסיכון, כמו גם לעובדי מערכת הבריאות - בדיוק כפי שנעשה תחילה אצלנו", נכתב בהודעת משרד הבריאות. "בכך, נתן ה־FDA תוקף למבצע החיסון השלישי אשר החל בישראל ובעקבותיה בקנדה, אוסטריה, גרמניה, צרפת ומדינות נוספות", ציינו בהודעת המשרד, ואף התייחסו גם לחלק שנטלה ד"ר אלרעי פרייס בדיון. "הצגנו ל־FDA נתונים מחקריים על דעיכת החיסון והעלייה במוגנות לאחר חיסון שלישי, עליהם נאמר שהם משכנעים", נכתב בהודעה.

"בישראל הוחלט לפעול באופן אחראי ומהיר בכדי לטפל בתחלואה הגוברת, וכך מוכיחים גם נתוני היעילות הגבוהים של מנת הבוסטר - המשיבה את ההגנה מפני נגיף הקורונה".

למרות ההודעה האופטימית של משרד הבריאות, עולה החשש שגם מהלכים שעשתה הממשלה כדי לעודד התחסנות, כמו פקיעת התוקף של התו הירוק, לא יגרמו לבני 65 ומטה לבוא ולהתחסן.

גורם במערכת הבריאות אמר ל"מעריב": "אני מפחד שהשיח שיווצר עכשיו יפגע במאמצים שלנו. אנחנו רואים כיצד כל ידיעה קטנה בנושא הופכת לאירוע מתגלגל ברשתות החברתיות. אני רוצה להאמין שהציבור יהיה מספיק חכם כדי להבין שכמו שבישראל לא אישרנו ישר את החיסון השלישי לכלל הציבור - גם ב־FDA צריכים לעשות את זה בשלבים".

מנגד, גורם אחר במשרד הבריאות מעריך כי על אף החשש, הציבור ימשיך להתחסן. "אני ער למה שקורה ובתוך עמי אני חי, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שכבר יותר משלושה מיליון ישראלים חוסנו. ברגע האמת כולם מבינים שאם הם רוצים לשמור על עצמם, על המשפחה שלהם והחברים שלהם, הם צריכים להתחסן".