ישראל וארצות הברית עמלות בימים אלה על גיבוש הסכמי הכרה הדדים במתחסנים, כך דווח היום (שלישי) בחדשות 12. על פי הדיווח, החל מחודש אוקטובר, אדם שלא קיבל את החיסון השלישי ואין לו מגבלות רפואיות, לא יוכל להכנס לשטחה.

כזכור, ישראל והאיחוד האירופי הגיעו להסכמה על הכרה הדדית בתעודת מתחסן. בעקבות כך, תתאפשר כניסת תיירים ישראלים למסעדות, מרכזי תרבות ומוסדות לאירופה, בהתאם להנחיות הקורונה בכל מדינה ומדינה.

מעבר למדינות האיחוד האירופי, ההסכם שהושג יאפשר למחוסנים ישראלים גישה לתו ירוק בכל מדינה נוספת המתחברת למערכת, כאשר כיום מחוברות למערכת גם מרוקו, טורקיה ומדינות נוספות. עם זאת, ההכרה ההדדית אינה תחליף לדרישות שמציבה כל אחת ממדינות האיחוד האירופי ומדינת ישראל עצמה לכניסת זרים, ולזכותה של כל מדינה להציב דרישות כתנאי לאשר כניסה למדינה, לרבות חיסון, בדיקות קורונה או בידוד.

אמסטרדם, קורונה בהולנד (צילום: רויטרס)
אמסטרדם, קורונה בהולנד (צילום: רויטרס)


עוד דווח, כי בעקבות הביקורת על רשימת צעדי הכבדת ההגבלות על לא מחוסים, גורם בכיר במשרד הבריאות אמר כי "סרבני החיסונים הם שמפרידים בינינו לבין הבסת הווריאנט, אבל לא יהיו מגבלות על ביטוח רפואי או על טיפולים רפואיים לאנשים שאינם מחוסנים". אולם, רה"מ ובכירים במערכת הבריאות סבורים שיש להקשות על סרבני החיסונים. 

כמו כן, כי ראש הממשלה נפתלי בנט פועל לטפל גם בתופעת הבידודים ההמוניים. על פי הדיווח,  בנט ביקש להציג לו מודלים ממערכות חינוך אחרות בעולם.  בימים האחרונים שוחח עם הורים ומורים כדי להבין מהם היכן וכיצד נוצרים צווארי הבקבוק.