במשרד הבריאות מתקשים להוריד את נתוני התחלואה מנגיף הקורונה בגל ההתפרצות הנוכחי. על פי נתוני המשרד אתמול אותרו 8,675 נדבקים חדשים, כאשר שיעור הנדבקים היומי עומד על 5.1%. מהנתונים עולה כי כ־40% מהנדבקים החדשים בקורונה בישראל בתקופה האחרונה הם מהמגזר הערבי, בין השאר בשל אחוז נמוך של מתחסנים במנת החיסון השלישית בחברה הערבית.

בבתי החולים מאושפזים 707 חולים במצב קשה, ובהם 191 מונשמים. מפרוץ המגיפה בארץ נפטרו 7,560 ישראלים. בגזרת החיסונים, עד כה חוסנו יותר מ־6 מיליון ישראלים במנת החיסון הראשונה, כ־5.6 מיליון מהם קיבלו גם חיסון שני. בנוסף, כ־3.1 מיליון איש חוסנו עד כה במנת החיסון השלישית.

בהקשר זה, נמשכים העומסים במתחמי הבדיקות. מאיר בוסקילה, תושב תל אביב, מספר: "הגעתי למתחם הבדיקות בכיכר רבין ועמדתי שם יותר משעתיים. זה לא סביר שאנשים צריכים להגיע ולהצטופף עם עוד מאות אנשים אחרים, שכנראה גם חלק ניכר מהם חולים. זה כישלון של הממשלה ומשרד הבריאות".

לצד זאת, גורמים במשרד הבריאות מציינים כי מאז החלטת ה־FDA ביום שישי האחרון לאשר מנת חיסון שלישית רק לבני 65 ומעלה ולאוכלוסיות בסיכון, ישנה ירידה בקצב המתחסנים.

תורי ענק במתחם בדיקות הקורונה בגני יהושע (צילום: אבשלום ששוני)
תורי ענק במתחם בדיקות הקורונה בגני יהושע (צילום: אבשלום ששוני)


בתוך כך, בליכוד תקפו ביום שני את ראש הממשלה נפתלי בנט, לאחר שדווח כי אמר במהלך אחת מישיבות קבינט הקורונה כי הוא רוצה ש"הורים יריבו אחד עם השני". דבריו של בנט נאמרו ברקע המתווה שהוצע, שלפיו כיתות עם שיעור גבוה של תלמידים שלא חוסנו – לא ייפתחו. על פי הדיווח, בנט טען כי הוא מעוניין שהורים שחיסנו את ילדיהם יפעילו לחץ על ההורים שטרם עשו זאת.

בתגובה לדיווח נמסר מלשכתו של בנט: "ראש הממשלה חותר לסיים את תופעת הבידודים ההמוניים ולאפשר חיים נורמליים ככל האפשר לתלמידי ישראל ולהוריהם, תוך שמירה על בריאותם. לשם כך, הוא מבקש מגורמי המקצוע השונים לבחון אפשרויות שונות למתווים שיאפשרו למידה סדירה ורציפה".

בליכוד כאמור תקפו את בנט בעקבות הדיווח: "בנט התעכב כמעט חודשיים בהבאת חיסונים, שאותם בנימין נתניהו הזמין וששילמנו עליהם מראש. כתוצאה מזה, המחלה התפשטה ולמעלה מאלף איש נפטרו שלא לצורך. במקום לקחת אחריות - הוא מאשים אתכם, אזרחי ישראל. הוא משסה הורים אלו באלו כדי לכסות על המחדל".

במקביל, משרד האוצר פרסם ביום שני תזכיר חוק, אשר קובע כי עובד שפוטר או התפטר ממקום עבודתו עקב סירובו להתחסן נגד נגיף הקורונה או סירובו להיבדק - לא יהיה זכאי לדמי אבטלה למשך תקופה של 90 ימים מיום סיום העסקתו. למעשה, אם החוק יעבור, אדם שפוטר בגלל סירוב להתחסן או להיבדק ולקבל תו ירוק יהיה שווה תנאים לאדם שהתפטר מעבודתו - ותישלל ממנו הזכות לדמי אבטלה למשך שלושה חודשים.