ראש הממשלה, נפתלי בנט, מקיים היום (רביעי) דיון בעניין המשך הפעלת מערכת החינוך, בהשתתפות שרת החינוך, מנכ"ל משרד החינוך, יו"ר מרכז השלטון המקומי, נציגי ההורים והמורים, וגורמי מקצוע נוספים.

במהלך הדיון אמר בנט כי הוא לא מעוניין לסגור את מערכת החינוך: "הכי קל זה לסגור את כולם ולהטיל גזרות על הציבור. אני רוצה להיצמד לניהול סיכונים מחושב, לא להיסטריות. מי שרוצה כל הזמן לסגור והגבלות - גוזר עלינו לחיות את 2020 לנצח, או לפחות בעתיד הנראה לעין".

"אני אומר מראש - הימים הראשונים של אוקטובר יהיו מורכבים, אבל פנינו להסדרה של האירוע. בשביל זה צריך פיילוט. אין מה לעשות. צריך לרוץ שבועיים ואז אקבל החלטה. אבל ההורים, המורים והתלמידים צריכים לדעת - שאנחנו מתווכחים למצוא פתרון טוב. בלי הורים שיעבדו - אין משק מתפקד. ילדים בלי בית ספר - מדרדרים בכל הפרמטרים. אנחנו צריכים לאפשר למידה רציפה. אחרת אנחנו מגדלים פה דור של זומבים", הוסיף.

עוד אמר בנט: "יש נטייה אצלנו לחשוב שכל החכמה חונה פה. אני לא מאמין בזה. ביקשתי בדיקה השוואתית עם מערכות חינוך מתקדמות במערב -  בריטניה, גרמניה, ארה"ב. הנטייה היא להימנע מבידודים כברירת מחדל ולהחליף אותם במאסה של בדיקות אנטיגן".

ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

כמו כן, בדיון הוצגה תמונת המצב עד כה:

  • אנטיגן: בימים אלה הורים מתבקשים להגיע אל המוקדים של מד"א או למוקדים אחרים שנקבעו ברשות כדי לאסוף את הערכות. ב- 29,9 יום לפני החזרה ללימודים, ההורים נדרשים לבצע את בדיקת האנטיגן ולהגיע עם התוצאות למוסד החינוכי. מי שחיובי לא מגיע אל בית הספר, מי שנמצא שלילי, יכול להגיע כפוף להצגת התוצאה. עד כה חולקו כ-45% מערכות הבדיקה (715,000 ערכות בדיקה).
  • כיתה ירוקה: עד עתה הפיילוט התבצע ב- 7 כיתות (3 בתי ספר). היום הפיילוט התחיל  ב- 2 בתי ספר באבו גוש. במסגרת הפיילוט החלו לבצע דיגומים שיקבעו בכמה כיתות הוא יתחיל.
  • מגן חינוך: התחלנו בשבוע שעבר עם 4 מוסדות. בוצעו כ- 1,000 דגימות. בשבוע הקרוב יצטרפו עוד  22 מוסדות חינוך. עד עתה נרשמו  כ- 250 מוסדות לתוכנית. אנו ממתינים  לאישורי הורים.
  • חיסונים: עד כה (מתחילת שנת הלימודים) התחסנו יותר מ-8,000 תלמידים בבתי הספר, מתוך פוטנציאל של  261,000תלמידים שטרם התחסנו. מדובר ב-3% מהתלמידים. על מנת לבצע את החיסון נדרש אישור מההורים.

כזכור, בתחילת השבוע דווח כי בישיבת קבינט הקורונה האחרונה שנערכה לפני פתיחת שנת הלימודים הנוכחית, בנט נשמע כשאמר: "רוצה שהורים יריבו אחד עם השני".