על רקע המשך התפשטות נגיף הקורונה ולמרות הירידה במספר החולים שבמצב קשה, נמשכים העומסים בבתי החולים. רופאה ממרכז רפואי בצפון מספרת ל"מעריב": "הלחץ הוא בלתי נסבל, המשמרות פשוט שוחטות, אין לי מילה אחרת. אני יוצאת מכל משמרת מרוסקת, נפשית ופיזית. החולים הלא מחוסנים פשוט קורסים לנו מול העיניים, וזה יכול היה להיות הרבה יותר פשוט".

דורון חן, תושב רעננה, שאביו מאושפז במצב קשה, מוסיף: ״זה פשוט לא ייאמן. אבא שלי מאושפז במצב קשה במחלקת קורונה ואין מקום בטיפול נמרץ, אז הוא מקבל טיפול פחות טוב ופחות ראוי. שמעתי ברדיו שאמרו שבטיפול נמרץ קורונה כל החולים הם לא מחוסנים. למה אבא שלי שהתחסן צריך לקבל טיפול פחות טוב? בגלל חוסר אחריות של אנשים אחרים?".

בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד מאושפזים נכון לאתמול קרוב ל־30 חולי קורונה, בהם רק שני מחוסנים. על רקע הנתונים אומר מנכ"ל בית החולים ד"ר ארז ברנבוים: "הנתונים מדברים בעד עצמם. כלל מחלקות הקורונה השונות מאוכלסות במטופלים שבחרו שלא להתחסן, ובפועל בחרו לשחק רולטה רוסית בחייהם ולסכן עצמם ואת הקרובים להם".

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא, אמר: "כל החולים שמאושפזים במחלקת טיפול נמרץ אצלנו - לא התחסנו. נטפל בכולם כמובן, אבל קשה שלא להרגיש תסכול. היה אפשר למנוע את זה, הם גוזלים משאבים מאנשים שהתחסנו". עוד אמר הפרופ' אפק: "הבעיה במחלקות אינה המחסור במכונות אקמו, אלא המחסור בצוותים המיומנים, וזה לא קיים מספיק במערכת הבריאות. נדרשת תוספת כוח אדם למשימה הזאת".

על רקע העומסים החלה אתמול קופת חולים כללית בטיפול ביתי לחולי קורונה. אתמול קיבלו 12 חולי קורונה את הטיפול בנוגדנים בביתם. עשרות אנשי צוות רפואי הגיעו לבתיהם של החולים בצפון, במרכז ובדרום, כדי להעניק את הטיפול לחולי קורונה הנמצאים בשלבים ראשונים של המחלה.

לדברי ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בחטיבת הקהילה של כללית, "זהו יום משמעותי נוסף במאבק בנגיף הקורונה. אנו בין הראשונים בעולם להעניק טיפול בנוגדנים בבתיהם של החולים, דבר המעיד על עוצמתה ויכולתה של כללית ומערכת הבריאות בישראל, שמאמצת ומעניקה טיפולים חדשניים. מדובר במבצע רפואי ולוגיסטי מורכב ביותר, הדורש הקפדה על בטיחות ואיכות הטיפול. אנו ערוכים לתת את הטיפול לחולים בכל רחבי הארץ והמשך הטיפול בחולים יהיה בשיתוף ובסיוע צוותים רפואיים של חיל הרפואה".

החולה הראשונה שקיבלה את הטיפול בביתה היא בת 81 מכאבול, שלביתה הגיע צוות רפואי ובין אנשיו רינת בסל, מנהלת סיעוד במחוז חיפה וגליל מערבי בכללית. "עבורי זהו יום היסטורי ומרגש", סיפרה בסל.