במהלך חגי תשרי תלמידי ישראל זכו ליהנות מהרבה מאוד ימי חופש. עם החזרה ללמידה רציפה בבית הספר, "מעריב" עושה סדר להורים בכל מה שהם צריכים לדעת לפני שילדיהם שבים לפקוד את ספסל הלימודים.

מי צריך לבצע את בדיקת האנטיגן?
ילדי הגנים (מגיל 3) ותלמידי בתי הספר היסודיים בכיתות א'־ו'.

האם חובה לבצע את הבדיקה המהירה (אנטיגן) לקראת החזרה ללימודים?
כן.

כיצד יכולים ההורים להצהיר על תוצאות הבדיקה של ילדיהם?
בטופס דיגיטלי או ידני.

כיצד הורים ללא גישה למדפסת יציגו הצהרה?
הם יוכלו לכתוב טופס הצהרה בכתב יד על פי הנוסח הקיים בטופס שבפורטל הורים.

האם לתלמיד מחלים מקורונה שברשותו תעודת מחלים/תו ירוק יש פטור מביצוע הבדיקה?
כן. תלמידים בגילאי 3־12 אשר החלימו בחצי השנה האחרונה פטורים מבדיקת אנטיגן.

מה קורה עם תלמידים בעלי צרכים מיוחדים?
תלמידים עם צרכים מיוחדים העומדים בתנאים הבאים פטורים מהצגת אישור בדיקה שלילית: בעל תעודת נכה שהנפיק המוסד לביטוח הלאומי, וכן תלמיד שנקבעה לו זכאות לשירותי חינוך מיוחדים בוועדת זכאות ואפיון עקב אחת או יותר מהמוגבלויות, ובהן: הפרעות נפשיות, מוגבלות על רצף האוטיזם (ASD), מוגבלות שכלית התפתחותית ומחלות ותסמונות נדירות.

האם ניתן להיכנס עם הילד/ה לבית הספר ולגן?
כניסת ההורים תותר במקרים הבאים: עם הצגת תו ירוק או אישור על תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מיידית ומזוהה. הורים לילדי גן יורשו להיכנס למתחם הגן לטובת ליווי ילדיהם עד לפתח הגן (חל איסור כניסה לתוך מבנה/חלל סגור). בנוסף, הורים לתלמיד החווה קושי מיוחד יוכלו להיכנס גם הם.

האם בדיקה שלילית המתקיימת במסגרת התוכנית "מגן חינוך" מזכה בתו ירוק?
תלמיד או איש צוות חינוכי שקיבל תוצאה שלילית בבדיקת קורונה שבוצעה בשיטת PCR במסגרת התוכנית "מגן חינוך" - יורשה להשתמש בתוצאת הבדיקה כתו ירוק במהלך שבעת הימים האחרונים ממועד קבלת התוצאה, לכל מקום המחייב זאת, לרבות פעילות בלתי פורמלית בתוך מבנה.

מה בדבר הלימודים בגני ילדים, בכיתות א'־ד' ובמסגרות הצהרונים?
כיתות בגני ילדים, בכיתות א־ד' ובצהרונים ימשיכו ללמוד כרגיל במסגרות, תוך הקפדה על נוהלי הבריאות.

מהם הכללים המתייחסים לכניסת עובד הוראה לבית ספר או לגן?
עובד הוראה יציג למנהל/ת את אחד מהאישורים הבאים בצירוף תעודה מזהה: אישור תו ירוק, אישור על תוצאה שלילית בבדיקת קורונה מיידית בתחנת מד"א (לא ביתית) שתקפה ל־48 שעות אחרונות לפחות, אישור מאת הגורם המחסן המעיד על כך שקיבל מנת חיסון שלישית או אישור על תוצאה שלילית בבדיקת קורונה שבוצעה בשיטת PCR במסגרת התוכנית "מגן חינוך".