מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, אמר כי ישראל תאפשר לתיירים להיכנס לשטחה, ללא צורך באישורים מיוחדים, במידה והתחסנו באופן מלא נגד נגיף הקורונה, כך פורסם היום (שבת) ב-JPOST. על פי אש, כל אדם שיעמוד בקריטריונים שיציב משרד הבריאות, יורשה להיכנס לישראל כבר בתחילת חודש נובמבר. לדבריו, הקריטריונים הסופיים טרם הוחלטו והתכנית עדיין בשלבי הכנה במשרד הבריאות, אך ההודעה על כך צפויה להימסר כבר בשבוע הקרוב.

עד כה, ישראל החשיבה אנשים כ"מחוסנים באופן מלא", אם התחסנו בשתי מנות של החיסון במהלך חצי השנה האחרונה, או מי שקיבל זריקה שלישית במידה והתחסן בשתי מנות לפני יותר מחצי שנה. בנוסף, גם מחלימים שקיבלו זריקת חיסון אחד יעמדו בקריטריונים, ככל הנראה.

על מנת להוכיח שהם אכן מחוסנים, נוסעים בעלי תעודות חיסון דיגיטליות או דרכון ירוק יוכלו להגיע לשדה התעופה ושם לסרוק את התעודה על מנת לאמת שהם אכן מחוסנים. 

בחודש שעבר הודיעו משרד הבריאות ומשרד החוץ כי ישראל הצטרפה לתוכנית האישור הדיגיטלי של האיחוד האירופי, שנועדה לאפשר לישראלים מחוסנים ומחלימים לבקר באירופה ובמדינות נוספות שהצטרפו לתכנית. במקביל, נוסעים מאותן מדינות יוכלו להגיע לישראל באמצעות התעודה הדיגיטלית. מי שאינה לוקחת חלק בתכנית היא ארצות הברית. לכן, במידה והמתווה החדש יכלול דרישה לתעודת חיסון דיגיטלית, רוב האמריקאים לא יוכלו להיכנס לישראל ללא אישור מיוחד.

"עדיין לא הוחלט סופית אם רק מדינות בעלות אישור דיגיטלי יכללו בשלב הראשון של התכנית", טען אש, אשר הוסיף כי עבור מדינות ללא אישור דיגיטלי, יהיה צורך לפתח מערכת ממוחשבת שתוכל לפענח ביעילות את תעודות החיסון הפיזיות המסופקות בארה"ב ובמדינות אחרות.

עוד הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות כי הוועדה המייעצת של משרד הבריאות בנושא בקרת מגיפות וחיסוני קורונה דנה בנושא ומתכננת לקבוע את כל ההמלצות לפני תחילת התכנית בנובמבר.