הוריהם של הנער בן ה-16 שנפטר עקב תסמונת פוסט-קורונה והפעוטה שמצבה קשה, מתחו הבוקר (ראשון) ביקורת נוקבת כלפי התנהלות בתי החולים בטיפול בילדיהם. מוחמד ג'בארין, אביה של התינוקת שאושפזה במצב קשה עם תסמונת פוסט-קורונה, סיפר בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103M כי מצבה ממשיך להידרדר, והוסיף: "מצבה של בתי קשה מאוד וממשיך להידרדר. אין התקדמות. יש פה חילוקי דעות, הכירורג אומר שהמצב לא השליטה, אנחנו פשוט לא יודעים ומתפללים".



הוא הוסיף: "הכירורג ציין שיש דימום גם לאתר הניתוח וגם לאחר הוצאת הניקוז. מאז הניתוח ועד עכשיו לא ערכו לה בדיקת CT, לכן אי אפשר לדעת מה מצב הדימום".

הוא סיפר על תחילתו של האירוע, שאירע בדרכם לנסיעה לחופשה באילת: "בזמן הנסיעה היא לא הרגישה טוב, לא אכלה במשך היום, הרגשנו שמשהו לא בסדר איתה ופתאום עלה לה חום". הוא הוסיף כי הם פנו לבית החולים בעיר, שם המתינו שעות עד שקיבלו אותם: "הזמן הזה היה קריטי, היא פונתה במסוק לשיבא".

טרם התקבלה תגובת בית החולים יוספטל.

"בבית החולים מאיר אמרו שאין אקמו, בשניידר חיברו לאקמו אבל לא היה רופא"

ג'מאל פיומי, אביו של הנער עדן בן ה-16 מג'לג'וליה, שלקה בתסמונת פוסט קורונה גם כן ונפטר, התראיין אצל גולן וענת ומתח ביקורת על הטיפול בבית החולים: "כשחיברו אותו לאקמו בשניידר, אמרו שאין לו רופא. ביקשתי רופא על יד הבן שלי, למה אין רופא?".

הוא סיפר על השתלשלות האירועים: "הוא אמר לי 'אבא, אני לא מרגיש טוב, חם לי". לדבריו, רופא המשפחה המליץ לתת לו תרופה להורדת חום בלבד. לאחר שהטיפול לא סייע, פנו לרופא נוסף. "אמרו שם שאין לו קורונה. לא הייתה לו קורונה ושלא יספרו סיפורים. לא ברור לי איך ולמה מת", אמר בכאב. 



כשכבר הגיע לביה"ח מאיר, הוסיף, לא היה מכשיר אקמו פנוי שניתן היה לחבר את בנו אליו. משום כך, העביר את בנו לטיפול בבית החולים שניידר, אך שם, לדבריו, לא היה רופא זמין עבורו. "למה אין רופא? אני לא קולט את זה, אני לא מבין. כל האנשים שיש להם ילדים בבית חולים חייבים ללכת אליהם ולבדוק שיש רופא", התריע.

מבית החולים שניידר נמסר בתגובה: "מבדיקה סרולוגית לנוגדני קורונה נמצא כי הנער היה חיובי לוירוס הקורונה, ובהתאם לכך ולתסמינים הגופניים שהראו התדרדרות אובחן עם תסמונת פימס. מרגע הגעתו של הנער למרכז שניידר, הועבר ליחידה לטיפול נמרץ לב,  שם היה במעקב ובטיפול צמוד של כל צוות היחידה לטיפול נמרץ לב שכולל רופאים, אחיות וצוותי אקמו שלא משו ממיטתו. לצערנו, על אף הניסיונות הרבים לשפר את מצבו, הנער נפטר לאחר קריסת מערכות. אנו משתתפים בצער המשפחה וקוראים לציבור להתחסן על מנת למנוע הישנות של מקרים קשים ומצערים אלה".

תגובת בית החולים מאיר לראיון: "למרבית הצער ישנה תסמונת של מחלה קשה מאוד אחרי קורונה בקרב ילדים. מחלה מסכנת חיים ״פימס״ והנער הזה חלה בה. כיון שהדיווח של המשפחה היה שהוא לא חלה בקורונה. רק לאחר קבלת תשובות בהם כן הופיעו נוגדנים של קורונה התבססה האבחנה של מחלת פימס. הנער הגיע לבית החולים במצב קשה שהלך והחמיר אושפז בטיפול נמרץ שם נלחמו על חייו. בזמן האשפוז בין הבדיקות בוצעה גם בדיקת לנוגדני קורונה והסתבר שהוא אכן היה עם נוגדנים. מי שמצבו החמיר חובר למכשיר אקמו והועבר לבית חולים שניידר. אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM