פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמאן זרקא ערך היום (שני) תדריך תקשורתי במהלכו נשאל על העובדה שמספר המתחסנים במנת הבוסטר לא עולה כצפוי. זרקא השיב כי "רואים שהחולים ברובם הם לא מחוסנים או מחוסנים שעברה יותר חצי שנה ממועד חיסונם. אם צריך, נביא את החיסון עד הדלת, עד לשכונה. עשינו צעדים נוספים".

מעדכון משרד הבריאות משעות אחר הצהריים עולה כי מספר החולים שבמצב קשה ירד ל-435, מדובר בנתון הנמוך ביותר מאז תחילת חודש אוגוסט. יחד עם זאת, חלה התמתנות בקצב הירידה של חולים במצב קשה במהלך הימים האחרונים. מאז חצות אובחנו בישראל 1,224 מקרים מאומתים לקורונה, לצד 2,087 מחלימים. מקדם ההדבקה עומד על 0.7. 

הפרויקטור התייחס לנושא החיסונים ואמר כי "מינינו נאמני חיסנים ביישובים הערבים. אנחנו שולחים ניידות לבתי הספר באותם ישוביים על מנת להנגיש את החיסונים ליישובים. 3.7 מיליון איש חוסנו במנה השלישית. אני קורא לציבור להמשיך ולהתחסן".

זרקא אף טען כי ילדים שבאו במגע עם חולי קורונה בכיתות, אך ייצאו שליליים בבדיקות, בכוונת משרד הבריאות לאפשר להם להיפגש עם חברים ולהיות בפעילויות מצומצמת, גם אם לא יוכלו להגיע למסיבות או חתונות. "אחרי שנסכם את הפיילוט, נוכל לאפשר לילדים להיות בפעילויות מוגבלות", טען הפרויקטור.

על ההגבלות שיחולו על הילדים אמר: "ילד שיאובחן חיובי ישאר בבית, השאר ילכו להיבדק בבדיקה מהירה במקום להיכנס לבידוד אוטומטי של שבוע. מי שיצא שלישי יחזור לכיתה, מי שחיובי ילך לבדיקת PCR. אם יצאו שליילים ב-PCR, ישובו לכיתה, אם חיוביים, ישלחו לבידוד". 

לדבריו, הצוות עליו הוא אחראי יבחן היכן ניתן להקל את הגבלות התו הירוק: :"בודקים איפה נוכל לוותר עליו, כמו במסעדות בחוץ. התו שומר עלינו הוא יהיה חלק משגרת החיים שלנו בשבועות הקרובים, אם לא בחודשים הקרובים".

לסיום מסר הפרויקטור כי "אנחנו בוחנים את התחלואה. לפי זה אנחנו ממליצים לקבינט על הקלות. אנחנו למדנו מהגל הקודם שלא נכון לצאת מהר מההגבלות. יש בעולם תחלואה רבה, וככל שיש לנו קשר עם העולם נצטרך להיזהר כדי לא לקבל את הגל החמישי". על תסמונת הפוסט-קורונה סיכם: ""היא מתרחשת שבועיים אחרי המחלה. בעיקר לילדים. יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון. אנחנו ממליצים לבני 12 ומעלה כן להתחסן לקורונה. בין אם בגלל זה או בגלל תופעות הלוואי של הנגיף כמו קוצר נשימה או איבוד זיכרון. לכן חשוב כי אם יש חום גבוה אצל ילד שחלה או לא חלה בקורונה, חשוב לערב את הגורם הרפואי".