לראשונה זה שלושה חודשים עברה ישראל יממה ללא נפטרים מקורונה. שיעור המאומתים ומספרם יורד באופן עקבי, כמו גם מספר המאושפזים שבמצב קשה. מספר הערים האדומות ירד לחמש. כל אלה מובילים את מקבלי ההחלטות, ובראשם ראש הממשלה נפתלי בנט, לדיון בהקלות נוספות, הצפוי ביום שני הקרוב.

משרד הבריאות עדכן אתמול כי מספר הנדבקים ביממה האחרונה הוא 1,732 מתוך כ־100 אלף בדיקות (1.73%). מספר המאושפזים שבמצב קשה ירד ל־403, ומהם 168 מונשמים. מספר הנפטרים עומד על 7,959 מאז פרוץ המגיפה. מקדם ההדבקה הוא 0.75, וגם מדד זה מעיד על דעיכה ברורה של הגל הרביעי.

מספר המתחסנים במנה השלישית מתקרב ל־3.8 מיליון, במנה השנייה 5.7 מיליון ובמנה הראשונה 6.2 מיליון. לפי המסתמן, מודל הכיתה הירוקה יורחב גם לגני הילדים, יופסקו הבידודים בשעות אחר הצהריים, ותיתכן גם כניסה של תיירים שיעברו בדיקות ויימצאו שליליים.

בשורה משמחת הגיעה אתמול מבית החולים הציבורי אסותא אשדוד, שם נסגרה מחלקת קורונה נוספת. בהודעת בית החולים נאמר: "לאור מספר החולים המועט הוחלט לסגור את מחלקת הקורונה".

"אנחנו נמצאים ביציאה מהגל הרביעי", אומר ל"מעריב" מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש. "עם זאת, הקורונה עדיין איתנו. אם לא נמשיך להתחסן ולשמור על הנחיות התו הירוק ועל עטיית המסיכות, התחלואה עלולה לעלות שוב".

תמונת המצב בכמה מבתי החולים: במרכז הרפואי זיו בצפת מאושפזים תשעה חולי קורונה, ובהם ארבעה במצב קריטי, שלושה במצב קשה ושניים במצב בינוני; במרכז הרפואי ברזילי באשקלון מאושפזים 16 חולים, מתוכם 11 במצב קשה ושלושה במצב בינוני, כאשר רק שניים מהמאושפזים חוסנו; במרכז הרפואי לגליל מאושפזים 15 חולים, שמתוכם 12 במצב קשה ובהם ארבעה מונשמים ושלושה במצב בינוני.