ראש הממשלה, נפתלי בנט, ערך הערב (רביעי) התייעצות בעניין וריאנט הדלתא החדש AY4.2 (הווריאנט הבריטי) ביחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס, ממונה הקורונה פרופ' סלמאן זרקא וגורמי מקצוע נוספים.

בדיון הציגו גורמי המקצוע בפני ראש הממשלה את המידע שיש בשלב זה בעניין הווריאנט החדש, שמסוגו התגלו עד כה מקרים בודדים בישראל. בנט הדגיש, כי יש לעקוב באופן הדוק אחרי ההתפתחויות ולפעול באופן מהיר על מנת לשמור על ההצלחה עד כה בהתמודדות עם הנגיף. 

בתום הדיון הוא הנחה על התמקדות בכל מקרה של הזן החדש בישראל עם חקירה אפידמיולגיות מוגברת, וכן על יצירת קשר עם מדינות בהן הווריאנט קיים לבירור ושיתוף מידע. כמו כן, הוחלט על עדכון מתווה התיירות שיוצג מחר לראש הממשלה בהתאם למידע הקיים בעניין הזן החדש.

עוד עלתה מהדיון ההחלטה על שיתוף המידע הקיים בישראל עם מדינות נוספות בעולם, בדגש על אירופה, והגדלת יכולת הריצוף הגנטי באופן משמעותי על מנת להגדיל את יכולות איסוף המידע.

כזכור, משרד הבריאות עדכן אתמול כי תת-זן דלתא חדש זוהה אצל ילד מאומת לקורונה שהגיע ממולדובה. עוד נמסר כי מדובר בווריאנט מסוג AY4.2 שהתגלה במספר מדינות באירופה. הילד בן ה-11, זוהה כמאומת לנגיף כבר בנמל התעופה בן גוריון, שהה בידוד ונכון לעת עתה טרם התגלו מאומתים נוספים. חקירת משרד הבריאות נמשכת. 

מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא תל השומר, פרופ' גליה רהב, שוחחה מוקדם יותר עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM וסיפרה על תת-זן הדלתא החדש: "כנראה שהוא לא יותר מדבק כי הוא פה כבר מיוני, אז היינו מצפים לעליה הרבה יותר מרשימה אם הוא היה מאוד מדבק. עדיין לא ידוע אם החיסון יעיל אליו וזה בבדיקה. כנראה שהוא לא גורם למחלה קשה יותר אבל צריך ללמוד את זה". 

הנגיף הזה לא עושה כל כך הרבה מוטציות. נגיף השפעת עובר הרבה יותר מוטציות, פשוט אף אחד לא מספר על כל המוטציות בצורה כזו. הוא לא עובר הרבה מוטציות. אני חושבת שכל מדינה, שיש בה שיעור גבוה של קורונה וחוזרים ממנה כדאי לא רק לבדוק כשחוזרים, אלא גם לפחות חמישה ימים לאחר מכן. זה דבר שלדעתי הוא הכרחי לכל מי שחוזר מחו"ל", הוסיפה.


מוקדם יותר אמר רה"מ בנט בועידת הMUNI EXPO של מרכז השלטון המקומי לחיים משותפים כי " העובדה שחגגנו את החגים עם המשפחה, שעסק אחד לא נסגר ופתחנו את שנת הלימודים כסדרה זה מה שחשוב". 

בנוסף, דווח כי הרשויות בבריטניה חוששות מהתפשטות אותה מוטציה חדשה של זן הדלתא בממלכה, זאת לאחר ש-6% מהנדבקים במדינה כבר נדבקו בה. על רקע הנתונים, הרשויות במדינה בודקות האם החיסונים יעילים נגד אותה מוטציה.