פרופסור דרור מבורך, מנהל מחלקת קורונה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שוחח הבוקר (חמישי) עם גדעון אוקו בתוכניתו ב-103FM על מנת להתייחס לתת זן החדש של נגיף הדלתא, שזוהה לראשונה בישראל בימים האחרונים. פרופסור מבורך טען כי "דווקא בירידה שאנחנו נמצאים בה, כולנו יודעים שלא נגמר הסיפור. יש עוד חולים במחלקות, יש חולים חדשים. צריך להתכונן למלחמה הבאה והלוואי שלא תבוא".

פרופ' מבורך הוסיף: "לא יודעים על הזן הרבה, אבל כן יודעים שהוא כרגע 8% מכלל ההדבקות החדשות באנגליה. זה אומר שהוא לא מצליח להתחרות עם הדלתא הקודם, אבל יש לו נתח מסויים שיכול להוביל להדבקה ועלייה בתחלואה. בנושא החיסונים - עדיין לא יודעים טוב את אפקט החיסון, רוצים להניח שהחיסון טוב כיוון שמדובר בזן הדלתא, עם מוטציה נוספת,אבל זה לא ברור. יכול להיות שיש עוד אנשים שלא זיהינו".

לדבריו, הבעיה עדיין נעוצה בפרצה שבנמל התעופה בן גוריון. "כשירדנו מהגל השלישי, 50% מהמאומתים היו מחו"ל. זו פרצה שכל הזמן תחזור. אנחנו כן צריכים לחזור לחיים נורמליים, ולכן הדבר הנכון הוא לא לסגור את השמיים, אלא לפקח עליהם. גם בניו זילנד הרימו ידיים מהרעיון של לסגור את השמיים. צריך שהחוזרים מחו"ל ייכנסו לבידוד, ולפקח שהם באמת שם", אמר מנהל מחלקת הקורונה.

בנוסף, הוא התייחס לתהליך הריצוף הגנטי לגילוי הנגיף, שלטענתו, לא בוצע בישראל זמן רב: "למדנו על חשיבות הריצוף מבריטניה, כשגילו בדצמבר את זן הדלתא, בריצוף גנטי שנערך בספטמבר. בכל מדינה צריכים לרצף גנטית, מדגמית, את המאומתים כדי לזהות זנים חדש. בארץ זה לא היה קיים, אך זה תוקן כרגע".

לסיום, הפרופסור התייחס גם למודל הכיתה הירוקה שמופעל בעת האחרונה בבתי הספר. "אם מיישמים אותו, הוא מודל נכון, אבל יש תקלות וקשיים ביישום. עיקר הבעיה נעוצה בהיענות ההורים ולכן המודל לא לגמרי עובד. לשלוח ילד מאומת לבית הספר זה דבר בלתי אפשרי במדינה מתוקנת, אבל בארץ שלנו זה קורה. אנשים צריכים להבין שאנחנו קהילה אחת והם צריכים לתמוך אחד בשני. במצב שכזה, בוודאי שמודל הכיתה הירוקה לא יכול לעבוד", סיכם סיכם מנהל המחלקה.