לאחר שה-FDA אישר את החיסון לקורונה לילדים בני 11-5 נותרו סימני שאלות רבים בקרב ההורים, שחלקם חוששים לחסן את ילדיהם. לדברי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, מבצע החיסון לילדים בישראל צפוי לצאת לדרך בעוד שבועות ספורים. 

ד"ר מאיר עזרא אליה, מומחה לרפואת ילדים, שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ודן באישור ה-FDA לחסן ילדים בני 5-11 נגד הקורונה. לדבריו, לאור ההחלטה, יבחנו את הנתונים בארץ על מנת לגבש החלטה בהתאם, והוסיף: "אני אישית לא רואה אפשרות שלא נאשר זאת".

אישור ה-FDA לחסן בני 5-11 נגד הקורונה (צילום: רויטרס)

"כולנו נחשפנו למסע הפייק ניוז שלילדים הקורונה אינה מסוכנת, וזה פשוט לא נכון. נכון להגיד שהמחלה המיידית פחות מסוכנת לילדים, אבל 1 ל־3,000 ילדים שייחשפו לקורונה יכולים לחלות במחלה קשה - PIMS - ולונג קוביד מאוחר יותר. אלה הדברים שמטרידים אותנו כרופאי ילדים", אמר ד"ר אליה.

הוא הדגיש כי תופעות הלוואי החמורות שעלולות להיגרם כתוצאה מהחיסון מגיעות לרוב לא יאוחר משישה שבועות לאחר החיסון. עם זאת, כשנשאל האם ילדים עשויים לפתח תופעות לוואי חמורות, לרבות זו הקשורה בדלקת שריר הלב הסביר: "לא ראינו במחקרים ולא הצלחנו לאפיין אוכלוסייה מסוימת שעשויה לפתח תופעות לוואי קלות או חמורות נדירות, וכן, לא ראינו מחלה קשה אחת בעקבת החיסון מתוך 300 אלף מנות".

הוא ציין כי "נתנו 300 אלף מנות חיסון בישראל לילדים בגילי 15-12. מתוך החיסונים האלה אם מדברים על דלקת שריר הלב, ראינו סך הכול 11 מקרים וכולם היו קלים. כלומר, לא ראינו מחלה קשה אחת בעקבת החיסון מתוך 300 אלף מנות".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm.