הממשלה שוקלת לאשר במסגרת מתווה התיירות המתגבש גם כניסת תיירים לא מחוסנים על פי ההגדרה הישראלית, כבר ב-9 בנובמבר. בשבועות האחרונים מתקיימים דיונים בין משרד הבריאות למשרד התיירות בנוגע לתיירים שהתחסנו בשני חיסונים בלבד, ושעברה חצי שנה ממועד החיסון השני שלהם.

על פי הגדרת משרד הבריאות, מחוסנים אלה אינם מוגנים ואינם יכולים להיכנס ארצה, אולם בדיונים שמתקיימים כעת עלה כי "יש להם הגנה מסוימת והם אינם נחשבים לא מוגנים".

במתווה התיירות שייכנס לתוקף ב-1 בנובמבר, אושרה כניסה לישראל ללא חובת ביצוע בדיקה סרולוגית עבור יחידים או קבוצות שנחשבים מחוסנים על פי ההגדרה הישראלית ושמנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר את סוג החיסון שלהם. זאת, בכפוף לביצוע בדיקת PCR טרם ההמראה וביצוע בדיקה נוספת עם נחיתתם בנתב"ג.

על פי המתווה, קבוצות יוכלו להיכנס לארץ עד למגבלה של 2,000 איש ביום, ויחידים יוכלו להיכנס ללא הגבלה. במתווה החדש שמוצע, תיירים שמגיעים בקבוצות יוכלו להיכנס גם אם נוכחים בהן מחוסנים בשתי מנות, אף שכבר חלפה חצי שנה מחיסון השני.

במשרד הבריאות טענו שללא חיסון שלישי ההגנה יורדת באופן משמעותי, והתו הירוק ניתן רק לכאלה שחוסנו בבוסטר, אולם לתיירים הגישה היא שונה. מבחינת משרד הבריאות הם אינם נחשבים לא מחוסנים ואינם מהווים סכנה, אולם הם יחויבו להישאר בקפסולה של הקבוצה ולא יורשו להיכנס למקומות המחייבים תו ירוק.

קבוצות תייירים יורשו להיכנס לארץ, בתנאי שלא שהו במדינה אדומה או במדינה שלגביה קיימת אזהרת מסע חמורה ב-14 הימים שקדמו לכניסתם לישראל. כמו כן, על חברי הקבוצה יהיה לעבור בדיקת אנטיגן יומית או בדיקת PCR, פעם ב-72 שעות למשך 14 יום מהכניסה לישראל.

בשבוע שעבר אישרו ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר התיירות יואל רזבוזוב את מדיניות התיירות והכניסה לישראל, שיעודכן בהתאם להתפתחויות ולגילוי וריאנטים חדשים. לפי המתווה, התנאים שיחולו על כלל הזרים, בין אם מדובר ביחידים או בקבוצות, קובעים כי לא יהיה צורך בבדיקה סרולוגית כתנאי כניסה לישראל.

עוד הוחלט כי תהיה חובת בידוד עד קבלת תוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה בנתב"ג, וכי אותם זרים יקבלו תו ירוק למשך זמן שהייתם בישראל.