בהתאם להחלטת ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביום ראשון הקרוב (01.11) יחל מתווה התיירות, במסגרתו זרים העומדים בתנאי המתווה יהיו רשאים להיכנס לישראל, זאת לאחר משרד הבריאות קיבל את המלצות שר התיירות, יואל רזבוזוב, ואנשי המקצוע במשרדו. 

על פי המתווה שאושר, התיירים שיהיו רשאים להיכנס לישראל הם:

זרים שחוסנו בשני חיסונים של פייזר, וחלפו 7 ימים או יותר מהחיסון השני ביום כניסתם לישראל (אך לא יותר מ-180 יום בעת עזיבתם את ישראל).


זרים שחוסנו בשני חיסונים של מודרנה, אסטרהזניקה, סינובאק וסינופארם, וחלפו 14 ימים או יותר מהחיסון השני ביום כניסתם לישראל (אך לא יותר מ-180 יום בעת עזיבתם את ישראל).


זרים שחוסנו בחיסון אחד של יאנסן וחלפו 14 ימים או יותר מהחיסון ביום כניסתם לישראל (אך לא יותר מ-180 יום בעת עזיבתם את ישראל).


זרים שחוסנו במנת דחף של פייזר, וחלפו 7 ימים או יותר מהחיסון ביום כניסתם לישראל.


זרים שחוסנו במנת דחף של מודרנה, סינובאק, אסטרהזניקה, יאנסן, וחלפו 14 ימים או יותר מהחיסון ביום כניסתם לישראל.


זרים שהחלימו אשר מציגים אסמכתא לתוצאה חיובית בבדיקת NAAT (בדיקה מולקולרית דוגמת PCR) וחלפו 11 יום או יותר מהבדיקה ביום כניסתם לישראל (ולא חלפו יותר מ-180 יום ביום עזיבתם).


זרים שהחלימו וקיבלו לפחות מנה אחת מהחיסונים שאושרו על ידי ארגון הבריאות העולמי.

כמו כן, יוטלו סנקציות על מפרי תנאי המתווה. על פי המלצת משרד הבריאות, זר שיגיע ארצה כשהוא אינו עומד בתנאי הסף, יגורש ויוחזר לארץ מוצאו. בנוסף תישקל האפשרות להטיל סנקציות עתידיות על אותו אדם, לעומת מקרים בהם יתברר כי הוא פעל בתום לב.

כמו כן, תייר שיפר את הבידוד יהיה מנוע מלהיכנס לישראל במשך של שלוש שנים. תייר שייסרב להתפנות לבידוד במלונית או הפר את הבידוד במהלך תקופת ההחלמה או שניסה להציג מסמך מזויף, יהיה מנוע מהליכנס לישראל למשך של חמש שנים. 

יואל רזבוזוב (צילום: פלאש 90)
יואל רזבוזוב (צילום: פלאש 90)

לפני כיומיים שוחח שר התיירות יואל רזבוזוב עם גדעון אוקו ב-103FM, לקראת כניסתם של תיירים מחוסנים לישראל ועל המצב השברירי של הקואליציה לקראת ההצבעה על תקציב המדינה. בפתח השיחה התייחס רזבוזוב לכך שתיירים יוכלו להיכנס לישראל ב-1 בנובמבר: "זו רק יריית פתיחה להחזרת הפרנסה לתעשיית התיירות. כמובן ייכנסו תיירים מחוסנים בלבד, עם חיסונים שמוכרים ע"י ארגון הבריאות העולמי".

רזבוזוב הוסיף: "ישנו מתווה של תיירים בודדים שיכנסו ששני החיסונים שלהם מוכרים ע"י ארגון הבריאות העולמי, ושתוקפם לא יפוג מעבר לחצי שנה. יש גם את מתווה הקבוצות. אנחנו וגם בעולם מצפים להגיע לישראל, היינו סגורים יותר מידי זמן".