משרד הבריאות יקיים בחמישי הבא ה-4.11 בשעה 15:00, דיון פתוח בנושא מתן החיסונים לילדים בגילאי 5-11. בהודעה של מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה נמסר: "צוות הטיפול במגיפות החליט לשדר את הדיון בשידור חי, להזמין את הציבור, הן להשמיע את עמדתו בפני חברי הוועדה והן להציג שאלות למומחים, כחלק מהליך שקוף בנושא. המלצת הועדה לא תתקבל בדיון זה".

"הדיון בצוות הטיפול במגפות יכלול את הצגת הנושא ע"י מומחים וחברת פייזר וכן מענה לסוגיות שיעלו מהציבור ושמיעת עמדות שונות". עוד נמסר כי "משרד הבריאות רואה חשיבות רבה הן לפומביות הדיון והן לצורך להציג בפני חברי הצט"מ מגוון רחב של עמדות וסוגיות לדיון בטרם יגישו המלצתם. לבקשת מנכ"ל משרד הבריאות, מר ניר קידר, סמנכ"ל משרד הרווחה, יוביל את התהליך".

יפעת שאשא ביטון (צילום: אמיל סלמן/הארץ)
יפעת שאשא ביטון (צילום: אמיל סלמן/הארץ)

שר, החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון, חברת קבינט הקורונה אמרה: מברכת את גורמי המקצוע במשרד הבריאות על ההחלטה לקיים את הדיון בנושא חיסוני הילדים בצורה שקופה לציבור. כך ראוי וכך נכון. זו הדרך לבניית אמון עם הציבור".

כאמור, מינהל התרופות והמזון האמריקאי (ה-FDA) הצביעו בעד אישור חיסון ילדים בגילי 11-5 בחיסון של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה. מתוך 18 חברי הוועדה, 17 הצביעו עד ההחלטה בעוד חבר אחד נמנע מהצבעה.