צוות הטיפול במגיפות והצוות המייעץ לחיסוני הקורונה קיים היום (חמישי) דיון ציבורי לקראת ההכרעה בנושא מתן חיסוני קורונה לילדים בני 5 עד 11. בדיון משתתף יו"ר הצוותים, הד"ר בעז לב.

לאחר שוועדת המומחים של מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, המליצה על מתן חיסונים לילדים בני 5 עד 11, החליט צוות הטיפול במגיפות (צט"מ), לקיים דיון ציבורי פתוח ולהציג את המידע בנושא ואת מכלול השיקולים לקראת קבלת ההחלטה על המלצתו למנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש.

במהלך הדיון, משרד הבריאות הציג נתונים מהם עלה כי ישנם עוד כמיליון ילדים שניתן לחסן וכי כ-230 אלף ילדים חלו עד כה בקורונה. עוד עוה מהנתונים כי כ-500 ילדים אושפזו לאחר שנבדקו בנגיף. 

בפתח הדיון, אמר בר לב: "השאלה הזו מונחת על שולחן הדיונים הציבורי והדעות המפולגות מלוות את הסוגיה ושאלות דומות מתחילת עידן הקורונה. העדפנו להמתין לקיום הדיון עד שגופים משמעותיים כמו ה-FDA, ה-CDC וה-ACIP יקיימו דיון וימליצו את המלצתם. הדיונים הללו הסתיימו לפני יומיים והוכרעו. הייתה לכולנו האפשרות לצפות במהלך הדיונים וללמוד מהם".

"את הדיון נקיים בשני שלבים. החלק הראשון יתקיים היום ובהמשכו, צפוי דיון של הוועדות בתשתית שהונחה לפנינו כמו גם הצבעה על ההמלצה שתתגבש. מתכונת הדיון השני טרם נקבע והוא יתקיים במהלך הימים הקרובים", הוסיף. 

עוד אמר כי "אנו באים לדיון בנפש חפצה ובלב פתוח. גם אם דעותינו שונות  - כולנו רוצים בטובת הילדים. כל אחד על פי דעותיו והפרשנות הניתנת לעובדות כפי שהן מצטברות".

"צר לכולנו על הידרדרות הדיון הציבורי לפסים של הסתה ואלימות מילולית ואנו מייחלים ומצפים שהדיונים יביאו ליתר הבנה וסובלנות  - גם אם ההמלצה לא תהיה על פי השכנוע הפנימי המוקדם של כל אחד מאיתנו. שיקוף הדיון החשוב הזה לציבור בא לחזק את האמון בתהליך ההמלצה ולשקף את הנושאים", המשיך. 

לאחר מכן, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה כי "השאלה שתמיד נשאלת בדיונים האלה היא מה עדיף ואיפה המשקל צריך להיות. האם יש יותר סיכון מהתחלואה או מהחיסון? ועל כך ננסה לענות במובן של תחלואת הילדים והנתונים שקיימים במדינת ישראל".

היא הוסיפה כי: "מה שחשוב זה שכל הורה יקבל את ההחלטה עבור הילד שלו בהסתמך על הנתונים שאנחנו ניתן. כמובן, כמו שאנחנו אומרים לאורך כל הדרך, אין פה ניסיון להכריח או לכפות אלא לתת את הנתונים ושכל הורה יעשה עם הילד שלו את הבחירה הנכונה עבורו".

ביום שישי האחרון אישר מינהל המזון והתרופות האמריקאי את השימוש בחיסון מתוצרת פייזר גם אצל ילדים בני 5־11 לשימוש חירום. כמו כן, המינהל קבע בהמשך להחלטת המומחים כי מינון של שליש מחיסוני המבוגרים בטוח עבור הילדים ויעיל  במניעת הדבקה ותחלואה בנגיף. נכון להיום, מדינות מועטות ביניהן סין, קובה ואיחוד האמירויות, אישרו את חיסוני הילדים בקבוצת גילאים זו. 

שרת החינוך הד"ר יפעת שאשא ביטון אמרה, כי היא "מברכת את גורמי המקצוע במשרד הבריאות על ההחלטה לקיים את הדיון בנושא חיסוני הילדים בצורה שקופה לציבור. כך ראוי וכך נכון. זו הדרך לבניית אמון עם הציבור".