מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה הודיע היום (שני) כי לאחר דיון מעמיק עם חברי וועדת החיסונים, הוחלט במשרד הבריאות לקיים את הדיון המתוכנן ביום רביעי הקרוב, בנושא חיסוני ילדים בגילאי 5-11, כדיון סגור לציבור.

נדונו מכלול השיקולים בעד ונגד ההחלטה, ובכלל זה האפשרות לניהול שיח חופשי ופתוח בסוגיה כה רגישה ומכרעת על רקע שיח אלים רווח, שעשוי להשפיע על מהלכו של הדיון. לאחר קבלת ההחלטה יפרסם הצט"מ את סיכום הדיון, כמקובל.

אתמול קבוצת הייעוץ והמחקר הבינלאומית Tefen פרסמה את תוצאות ערכה סקר חיסונים נגד הקורונה בקרב הורים לילדים מכל רחבי הארץ.  בין הממצאים המרכזיים שעלו מהסקר ניתן לראות כי רק 27% מההורים יחסנו את ילדיהם שמתחת לגיל 12. 33% הודיעו שלא יחסנו את ילדיהם, ו־40% מתלבטים. נתונים אלו מעניינים במיוחד בהתחשב בכך ש־88% מהמשיבים הם מחלימים או מחוסנים בעצמם.

55% אישרו לחסן את ילדיהם שבגילי 12־18, ואילו רק כמחצית מההורים שיש להם גם ילדים מעל גיל 12 וגם מתחת - יחסנו גם את ילדיהם שבגילי 5־11. עוד עולה כי 80% מההורים מציינים שמידע ונתונים נוספים עשויים לגרום להם לשנות את דעתם. הסיבה העיקרית להתנגדות לחיסונים בקרב הורים היא מחסור במידע ונתונים (כך אמרו 69%).