ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ סיכמו היום (שלישי) על ביטול מגבלות ההתקהלות במקומות פתוחים וביטול התו הירוק במקומות בסיכון נמוך. בהתאם להמלצות משרד הבריאות, הוחלט כי חובת עטיית מסיכה בהתקהלות מעל 100 איש בשטח פתוח תבוטל, אך עם זאת, חובת עטיית מסיכה במקום סגור תישאר על כנה.

בנוסף, הורוביץ ובנט הודיעו, כי באירועי תרבות, ספורט ותפילה, יוכלו להשתתף עד 1,000 משתתפים בישיבה, ללא הצגה של התו הירוק, ובקומות סגורים תתאפשר השתתפות של עד 100 איש ללא הצגתו. כמו כן, הוחלט כי התפוסה המרבית באולמות אירועים במקום סגור, תעלה מ-400 ל-600 משתתפים, תחת כללי התו הירוק, וגני אירועים יקיימו אירועים בשטח פתוח ללא מגבלות ולפי כללי התו הירוק.

רה"מ בנט בדיון בקבינט הקורונה. קרדיט צילום:רועי אברהם / לע"מ, סאונד: ניר שרף / לע"מ

אף על פי כן, במסיבת עיתונאים שנערכה היום בנוכחות בכירי משרד הבריאות, הבהיר הורוביץ כי זוהי איננה מסיבת הסיום לנגיף והזהיר מפני בואו של גל נוסף. "כמו בשיא הדלתא, היציאה מהגל הזה תהיה אחראית ושקולה, אבל לא מכריזים על מסיבת סיום, עלול לבוא עוד גל. נייצר עוד כלים להתמודדות".

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה במהלך מסיבת העיתונאים כי "בסוף - בחיים לצד הקורונה צריך לשמור על כמה עקרונות: תו ירוק, מסכות בפנים וללא הגבלות התקהלות".

ההודעה המשותפת של שר הבריאות וראש הממשלה, מגיע על רקע דעיכתו של הגר הרביעי בישראל. עם זאת, משרד הבריאות פרסם הבוקר, כי ביממה האחרונה אובחנו 564 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה, כאשר מקדם ההדבקה, עמד לפני עשרה ימים על 0.73, וכעת הוא ניצב על 0.89.