ישראל תאשר מתן חיסונים לילדים בני 11-5? לקראת הדיון המכריע שייערך היום (רביעי) במשרד הבריאות בדלתיים סגורות, הבהיר יו"ר איגוד רופאי הילדים בישראל, פרופ' צחי גרוסמן, כי "נמליץ לחסן את הילדים". בראיון בתכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm הסביר גרוסמן: "הנתונים מראים לנו שכשאנחנו בוחנים לגבי ילדים את הסיכון במחלה מול הסיכון בחיסון - גם בתנאי תחלואה נמוכה הסיכון למחלה, עפ"י כל החישובים והידע שיש לנו מהמחקרים ומשנת הקורונה, עולה על פני תופעות הלוואי של החיסון".

"אנחנו יודעים איך נצביע מזה שבועיים, אחרי שראינו את כל הנתונים וצפינו בדיון של ה־FDA", אמר גרוסמן, שהוסיף: "יש 80 מומחים שבחנו את החומר כפי שאנחנו בחנו".

בהתייחס לסיכונים האפשריים הכרוכים באישור החיסון, אמר: "אנחנו יודעים לגבי חיסונים בכלל, גם כשהיו חדשים, שתופעות הלוואי שיוחסו להם קרו בשבועות הראשונים ולא מעבר לכך. מבחינה ביולוגית אין היגיון לייחס דברים שקורים אחרי שנים לחיסון אלא אם אתה מתנגד חיסונים".

לדבריו, "לא קרה שתופעות לוואי שקרו אחר כך קרו בעקבות חיסונים. היה חיסון אחד בלבד שקרו תופעות לוואי די סמוכות והוא הוצא מהשוק וזה היה לפני 30 שנה. פה אנחנו מכירים את דלקת שריר הלב. ברגע שאתה עושה מחקר על מספר מסוים ותדירות תופעת הלוואי נמוכה לא תעלה אלא לאחר שעובר זמן והיא משווקת למיליון. דלקת שריר הלב בתדירות נמוכה והמחקר הראשון של פייזר היה ל־40 אלף איש. ברגע שזה קורה בתדירות של אחד ל־50 אלף איש אתה לא תעלה על זה".

כשנשאל האם לדלקת שריר הלב יש השפעות ארוכות טווח, השיב: "מה שאנחנו יודעים על דלקת שריר הלב שבעקבות חיסונים הפייזר 95 אחוז שזה הרבה מאוד עוברים את זה בצורה קלה".

האם מחלת לב תהיה משויכת לדבר הזה?
"באופן תיאורטי זה יכון להיות לאותם 5 אחוז שלקו בדלקת שריר הלב בצורה קשה יותר, ייתכן. אבל מה הסיכונים של קורונה ארוכת טווח?".

גרוסמן ציין כי "אנחנו מעריכים שההורים יתחלקו לשלושה חלקים – שליש ימהרו להתחסן, שליש ישבו על הגדר ויראו מה קורה והשליש האחרון הוא שליש מאתגר שנצטרך להתמודד איתו לאורך זמן".

בהתייחס לעובדה שהדיון יתנהל בדלתיים סגורות, אמר: "אני חשבתי שצריך להוציא אותו לדיון פתוח. בנושא כל כך רגיש אמון ההורים חשוב והשקיפות גם אם היא לנו המומחים לא נראית משמעותית לציבור היא מאוד משמעותית, ולכן יש לעשות את זה פתוח".

גם במחיר של הסתה כלפי המומחים?
"לדעתי כן. הפרוטוקולים מתפרסמים תוך ארבעה ימים והמתנגדים רואים מי אמר מה".

קיבלת איומים?
"קיבלתי איומים בתחילת הדרך ומאז אני לא נכנס לפייסבוק".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm