לאחר שביום רביעי האחרון הצביעו חברי הצוות לטיפול במגיפות של משרד הבריאות ברוב מוחץ בעד חיסון ילדים בני 5־11 נגד נגיף הקורונה, היום (ראשון) דווח בחדשות 12, כי חיסוני הילדים יגיעו ארצה כבר השבוע, ומבצע החיסונים יחל ביום ראשון הקרוב.

מבצע החיסונים מתחיל על רקע נתוני משרד הבריאות, שהראו כי עד כה חלו בישראל כ־230 אלף ילדים בקורונה. בקריית ים נרשם זינוק במספר המאומתים - 174% ביחס לשבוע שעבר, ומספר חולי הקורונה הפעילים בעיר עלה ל־72. העלייה המהירה נובעת מהתפרצות בבית הספר היסודי סביונים, שהובילה להחלטה לקיים בבית הספר למידה מרחוק בימים הקרובים.

בנט על חיסון ילדים לקורונה (צילום: לע"מ)

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס למבצע החיסונים ואמר: "אין שום סיבה שילד יידבק וידביק אחרים כשכל החיים עוד לפניו. אני קורא להורים - חסנו את ילדיכם, שמרו עליהם, תנו להם את אותה שכבת הגנה שיש לכם".

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, קיבל את המלצת הצט"מ והצוות המייעץ לחיסוני הקורונה, ואמר כי "רוב גורף מחברי הוועדה סברו, כי החיסון הינו בעל פרופיל בטיחות טוב. נתוני היעילות שהציגה חברת פייזר מצביעים על יעילות של 91% במניעת מחלה בילדים בגילאים 11-5 שנים במחקר קליני מבוקר. מרבית המומחים סברו, שמידת התועלת במתן החיסון בגילאים אלה עולה על הסיכון הכרוך בו".