משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) כי משלוח חיסוני הקורונה המיועדים לילדים שאמור היה לנחות בישראל נדחה. בעקבות העיכוב, מבצע החיסונים של בני 5-11 צפוי להתחיל ביום רביעי הבא. 

מוקדם יותר, משרד הבריאות פרסם את נתוני הקורונה העדכניים, מהם עולה כי על אף הירידה בתחלואה מקדם ההדבקה (R) מוסיף לעלות באופן הדרגתי וכעת עומד על 0.95. 

עוד עולה מהנתונים כי 539 חיוביים לקורונה אובחנו אתמול בישראל. זאת, לאחר שנערכו 79,877 בדיקות (0.72% מתוכן היו חיוביות). מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עומד כעת על 138, בהם 91 מונשמים ומספר המתים בישראל מפרוץ המגפה עומד על 8,148.

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש, התייחס למצב התחלואה בכנס איגוד רופאי הילדים ואמר כי "יצאנו מהגל הרביעי. אומנם בימים האחרונים יש התמתנות בירידה, ואחרי הגל השלישי הגענו למספרים יותר נמוכים, אבל יכול להיות שעם התנאים של היום - זה מה שאפשר להגיע אליו".

לצד זאת, אתמול סיכמו שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרדו כי ישראלים השבים מחו"ל ותיירים הבאים לבקר בישראל יוכלו לבצע בדיקת אנטיגן במקום בדיקות PCR כתנאי לעלייה למטוס.

שינוי המדיניות, שצפוי להיכנס לתוקף בכפוף לאישור הממשלה והכנסת, יאפשר לנוסעים שמבקשים להיכנס לישראל לבחור האם לבצע בדיקת אנטיגן במהלך 24 השעות לפני עלייה למטוס או בדיקת PCR כפי שנדרש כיום, במהלך 72 שעות לפני ההמראה.