פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן למדע שוחח הבוקר (חמישי) עם גדעון אוקו בתוכניתו ב-103FM והתייחס לנתוני התחלואה בקורונה, אשר נמצאים במגמת עלייה: "אי אפשר להתעלם מהעלייה במקדם ההדבקה, אנחנו רואים שהיא מבוססת על הדבקות ילדים ומקווים שמבצע החיסונים יוכל לעזור".

עוד הוסיף הפרופסור כי הפתרון טמון גם באכיפה, אשר לדבריו "תעזור למחוסנים לא לפגוש לא מחוסנים. אם מסתכלים על הנתונים, רוב המפגשים הם ביום יום, תחבורה ציבורית ומקומות עבודה, לא באירועי תרבות כאלו ואחרים".

כבר בפתח הראיון התייחס סגל לאפשרות כי ישראל נמצאת בפתחו של גל חמישי של הנגיף, אך השיב כי "קשה לדעת והכל בידיים שלנו. יש דעיכה של שני החיסונים הראשונים, אנחנו יודעים שעוד ישראלים יאבדו את התו הירוק ורמת החיסוניות שלהם תרד, אם הקבוצה הזו תתחסן, נוכל למנוע את הגל הנוסף".

"החיסונים הם הכלי הכי חזק שיש לישראל", המשיך הפרופסור, שהוסיף כי "חשוב שנחזק את החיסוניות הכללית במדינה, יש כמעט 700 אלף שלא התחסנו בכלל, אם נגיע אליהם זה גם יעזור".

לסיום, הוא הסביר מה עומד מאחורי הדיווחים על הווריאנט החדש שעוקבים אחריו בבריטניה וטען: "יודעים שיש כל הזמן וריאנטים חדשים, צריך לעקוב. עדיין מוקדם לדעת אם זה יהיה וריאנט שהוא 'שובר שריון'".