ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים היום (חמישי) התייעצות עם שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות והממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, בעניין הזן החדש של נגיף הקורונה שהתגלה בחו"ל - B.1.1529.

נוכח התפשטות הזן החדש במדינות דרום אפריקה, קיבל ראש הממשלה את המלצת משרד הבריאות להגדירן כמדינות אדומות. כמו כן, הנחה רה"מ לבחון עצירה מיידית של טיסות ממדינות אלו לישראל ומישראל אליהן, או את יישומו של מתווה אחר למניעת התפשטות הזן בישראל. בהמשך הערב ייערך דיון נוסף בנושא.

בדיון המשך בראשות ראש הממשלה ושר הבריאות, נקבע כי המדינות הבאות הוגדרו בשלב זה כאדומות: דרום אפריקה, לסוטו, בוטסואנה, זימבבואה, מוזמביק, נמיביה ואסוואטיני. זרים ממדינות אלו לא יוכלו להיכנס לישראל.

כמו כן, כלל השבים לישראל ממדינות אלו, לרבות מחוסנים בחיסון שלישי, יופנו לבידוד במלוניות קורונה למשך 7 ימים, וישוחררו לאחר ביצוע 2 בדיקות PCR שתוצאתן שלילית. נוסעים שיסרבו להיבדק יחויבו בבידוד שאורכו 14 ימים במלונית קורונה.

ראש הממשלה יקיים הערכות מצב באופן שוטף, ביחד עם שר הבריאות וגורמי המקצוע במשרדו, במטרה לעקוב באופן הדוק אחר התפרצות הזן החדש ולמנוע את התפשטותו בישראל.