שר המשפטים, גדעון סער, היה אמש בעמדת מיעוט בדיון בקבינט הקורונה בנושא זן האומיקרון החדש, כשהתנגד להגבלות עליהן הוחלט בסופו של דבר. הבוקר (ראשון) נימק סער את מניעיו בראיון לכאן ב'.

"הצבעתי נגד ההגבלות החדשות, עצירה מוחלטת של תיירות לישראל והגבלות על ישראלים מחוסנים נראו לי לא הולמות את הנתונים שהונחו בפניי. אין אינדיקציה שהזן החדש קטלני יותר מבחינת תחלואה קשה או תמותה, הוא מדבק יותר אבל אין אינדיקציה שהוא קטלני יותר", אמר סער.

"אני מכבד את התפישה האחרת שבה אוחזים רוב חברי הקבינט והכרעת הרוב מחייבת. זו לא רק דעתי, שמעתי חלק מהמומחים כמו ד"ר ערן סגל שהיה בעד להשאיר את נתב"ג פתוח במתכונת הקיימת", הוסיף.

"המטרה שלנו היא חיסונים, וכשאנחנו משיתים הגבלה על מחוסנים אנחנו פוגעים במאמץ. יש כאן פגיעה בכלכלה. הכל זה שאלה של מדיניות סיכונים", המשיך סער.

עוד אמר סער כי "כשאנחנו מאפשרים חיי חברה ולימודים וכלכלה, אז אנחנו לוקחים סיכון מסוים אבל הוא סביר. אני בדעה שיש ערך לחיי השגרה, הפתיחה העלתה את ישראל מחדש על המסלול מבחינה כלכלית. להחזיר מחדש את המציאות הזו בעוד שבועיים זה לא פשוט".

בסיום דבריו התייחס להחלטה להחזיר את איכוני השב"כ: "בעבר תמכתי באיכוני השב"כ, זה היה אמצעי חשוב. היום אינני חושב שאנחנו נמצאים במצב שמצדיק את הצעד הזה. אלה כלים מעולם הטרום חיסונים. צריך להשתמש בהם במצבי קצה ולא השתכנעתי שאנחנו במצב כזה".