חובת ההעברה של ישראלים ששבים ממדינות אדומות באפריקה לבידוד במלוניות עד קבלת תשובה שלישית בבדיקת PCR נכנסה לתוקפה הערב (ראשון) ב-18:00. זאת, לאחר קביעתה של ועדת החוקה של הכנסת בעקבות בקשתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ, במסגרת תקנות המתווה של קבינט הקורונה אל מול זן האומיקרון של הנגיף. שאר התקנות ייכנסו לתוקף בחצות ויימשכו עד 7 בדצמבר. 

בתוך כך דווח ב"וואלה!" כי משרד התחבורה קבע כי תופסק התחבורה ציבורית היוצאת מנתב"ג למעט מוניות, וכי יוקם מערך הסעות מיוחד ונפרד לעובדי השדה.

אתמול התקבלו בקבינט הקורונה מספר החלטות לגבי הכניסה לישראל:

נוסעים השבים מחו"ל: ישראלים המוגדרים מחוסנים (בשלושה חיסונים) או מחלימים, יבצעו בדיקת PCR עם נחיתתם ארצה, ולאחריה יכנסו לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השלישי שתוצאתה שלילית, הנ"ל יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השלישי, יידרשו להשלים בידוד מלא.

ישראלים לא מחוסנים יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השביעי שתוצאתה שלילית, הנ"ל יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השביעי, יידרשו להשלים בידוד מלא.

ישראלים ששבו ממדינות שהוגדרו כאדומות, יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה. לאחר קבלת תשובה שלילית, הנ"ל יועברו להמשך בידוד ביתי וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. בכפוף לתשובה שלילית בבדיקה השנייה, הנ"ל ישוחררו מבידוד.