"פשעים נגד האנושות": פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, ספג היום (רביעי) איומים על חייו, גידופים ונאצות ברשתות החברתיות. זאת, לאחר שאמר בריאיון ל-103FM כי יש "לבחון חלופה של חובת חיסון בישראל", בניסיון להתמודד עם וריאנט האומיקרון.

איומים על חייו של פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
איומים על חייו של פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

שורת חשבונות בטוויטר, חלקם אנונימיים, צייצו נגד זרקא וחלקם קראו לפגוע בו אישית ובמוסדות השלטון והאכיפה. "נראה לי שסלמן זרקא לא הרגיש עדיין בחייו את נחת זרועם של אנשים שדחקו אותם לפינה", צייץ המשתמש Ayahuasca Purple, בתגובה לריאיון הרדיופוני שערך ממונה הקורונה.

נראה לי שסלמן זרקא לא הרגיש עדיין בחייו את נחת זרועם של אנשים שדחקו אותם לפינה https://t.co/4mbRUqBfSO

— Ayahuasca Purple (@oHbGjGwwqOTi9VP) December 1, 2021

משתמש אחר צייץ: "הכל החל בטפטוף משטייניץ וכעת הנאצי". 'צריך לשקול לחייב חיסונים נגד קורונה בישראל' ומשם לנאצים שרון פרייס ונחמן עש ואז ליכפות על ו120 רוצחים לאשר החיסונים ורק אז יאשרו תרופה לקורונה" [שגיאות במקור]. "קנו חלקות קבורה כי כולכם תמותו מהחיסונים, ביבי מלך החיסונים תחי פלשתין!!!".

גולש בשם "וינסנט" כתב בציוץ כי הוא הולך לפגוע בשוטרים ובזרקא. "דבר פשוט אני אומר, מי שיקרא לי להתייצב לחובת חיסון או מה שלא יהיה יידרש לבוא עם קלצ'ניקוב ולירות בי ובמשפחתי. לא פינוי עמונה, לא פינוי מגרון, לא ההתבצרות של התימני ההוא ביהוד - אני הולך פה פוּל רמבו דם ראשון והכל מצולם ומשודר. ואחרי שאני גומר עם השוטרים אני יוצא לצוד את זרקא", כתב.

חשבון הטוויטר vova צייץ: הסתה לכפיית חיסון זה, אשר פוגע והורג, היא הסתה לאלימות ובעצם מהווה עידוד לתקיפת אזרחים ועידוד הרג אזרחים. אני חושב שצריך לבחון את כל החלופות כולל חלופת מעצרו של זרקא עד תום הליכים משפטיים, ואת החלופה של גזר דין מוות בגין פשעים נגד אנושות".

בזמן המאבק במגיפה, בכירי משרד הבריאות סופגים מעת לעת איומים קשים באלימות עליהם ועל בני משפחתם. אחד השיאים הגיע כשבסוף החודש שעבר הוחלט כי לראש שירותי הבריאות במשרד, ד"ר שרון אלרעי פרייס, תוצמד אבטחה. לאור התופעה, הוקם לאחרונה מוקד מאוימים באגף הביטחון במשרד הבריאות, לדיווח מצד העובדים על מקרים של הכפשות ואיומים.