הממשלה אישרה היום (ראשון) את מבצע האנטיגן השלישי במערכת החינוך. המבצע ייצא לדרך ביום שלישי, כאשר על פי הוראת השעה שאושרה, גני ילדים ובתי ספר יסודיים בהם חלה פגרת חנוכה, יצטרכו התלמידים להציג הצהרה חתומה על ידי ההורים על ביצוע בדיקת אנטיגן שלילית על מנת להיכנס למוסד החינוכי.

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר בישיבת הממשלה בנושא כי "בארה"ב ואירופה החורף קשה ביותר, עם שיאי תחלואה, סגרים ומגבלות ברחבי כל העולם. אצלנו גם חמים ובטוח ופתוח וגם מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-1. זה לא קורה מעצמו. העובדה שישראל היא אי של תיפקוד ובריאות, של כלכלה פתוחה וחיים נורמליים, היא בדיוק תוצאה של ניהול הדוק ביותר שלנו. לכן, אני מציע לא לזלזל באומיקרון".

"רק הבוקר קיבלנו דיווח על כמעט 100 נדבקים במסיבה אחת בנורבגיה, זה לא רק בדרום אפריקה. אנחנו צריכים להיות צנועים, זה זן שאנחנו גם עכשיו לא יודעים מספיק עליו, אבל אנחנו כן יודעים, ברמה גבוהה מאוד של ודאות, שזה זן מדבק מאוד. אנחנו עדיין בתקופת הערפל שאנחנו בעצמנו הגדרנו, ואנחנו עדיין לומדים", הוסיף בנט.

עוד הבהיר ראש הממשלה כי "כל יום אנחנו מבצעים הערכת מצב מחודשת, על בסיס הנתונים שאנחנו יודעים באותו רגע, לגבי הקלות, החמרות - הכל על בסיס המידע. יש כאלה שאומרים: 'אבל המצב כל-כך טוב בארץ אז למה אתם באים ומקשים'. הסיבה שהמצב טוב בארץ היא בגלל שאנחנו פועלים מהר והדוק. אנחנו יודעים לשחרר כשצריך ואנחנו יודעים להדק כשצריך. באי- הוודאות הנוכחית זה בדיוק הצעד הנכון. עדיף להיות זהירים בתחילה מאשר להתחרט על זה אחר כך".

המבצע יתקיים גם בבתי ספר בהם ניתנה הוראת פטור לפי חוק לימודי חוק, כמו למשל מוסדות חרדים.