"מסתובבים על חשבון המחוסנים": זן האומיקרון של נגיף הקורונה שמתפשט בארץ, וגרם להדבקתם של כמה אנשים בתוך המדינה מעלה את החשש במערכת הבריאות מפני גל נוסף. פרופ' מסעד ברהום, מנהל מרכז הרפואי לגליל בנהריה שוחח הבוקר (שני) עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM, ותקף את הלא מחוסנים: "מסתובבים חופשי כאילו אלוהים מגן עליהם - וזה לא נכון". 

"אני חושב שהממשלה והקבינט נוקטים באמצעי זהירות רבים וטובים, והייתה תגובה מהירה להבדיל ממה שהיה לנו בדלתא, כי למדנו", פתח ברהום את דבריו בנושא. "עדיף אחר כך להגיד 'עשינו יותר מדי' כדי שלא יהיה פה את האומיקרון. הוא מידבק, כן, אבל הוא לא מחלה קשה", הסביר.

עם זאת, הוא טען שהזהירות עדיפה: "לאלה שחוסנו אולי תהיה מחלה קלה, אני לא חושב שמי שחוסן חיסון שלישי צריך להיות זהיר - אבל כנראה תהיה מחלה קלה. אלה שלא חוסנו בכלל, או לא קיבלו את הבוסטר - אלוהים גדול".

"אני לא יודע אם צריך לנקוט צעדים קיצוניים", טען, "למרות שהלב שלי אומר שכן צריך". להכריח אנשים בתו ירוק, לא להיכנס למסעדות, לקניונים אם אין לך תו ירוק. פשוט להגביל אותם בחיי היומיום. גם הילדים שלהם, וגם הם לא יזכו להסתובב".

קורונה בישראל (צילום: מרק ישראל סלם)
קורונה בישראל (צילום: מרק ישראל סלם)

בתוך כך אמר: "אני מכבד את הדעה של כל אחד שלא רוצה להתחסן - אבל הם, סליחה על הביטוי, פרזיטים. הם פשוט פרזיטים על חשבון אלו שהתחסנו. אלה שהתחסנו מגינים עליהם כי הם פחות נדבקים, פחות חולים. אבל אלה שלא התחסנו מסתובבים חופשי כאילו אלוהים מגן עליהם - וזה לא נכון. הם יקבלו את המחלה, וידביקו אחרים וגם את אלה שמחוסנים. תו ירוק זה התשובה, אבל צריך להדק את זה".