החשש מהתפרצות הווריאנט החדש: במשרד הבריאות מעריכים כי החיסון נגד נגיף הקורונה מגן פחות מפני הדבקה בזן האומיקרון. עם זאת, במשרד מעודדים מהעובדה שכל המחוסנים שנדבקו בווריאנט היו אסימפטומטיים או עם תסמינים קלים ביותר, על כן ממליצים להתחסן באופן מלא.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר את נתוני התחלואה המעודכנים בקורונה במדינה, מהם עולה כי 719 מאומתים לנגיף אובחנו ביממה האחרונה. זאת, מתוך 114,055 בדיקות שנערכו. עוד עולה כי מצבם של 106 חולים מוגדר קשה, 61 מהם מונשמים. מספר המתים מפרוץ המגפה עומד על 8,209. כמו כן, מקדם ההדבקה עומד על 1.02.

אתמול, מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה עדכן כי אותרו עד כה 21 מאומתים לווריאנט האומיקרון. על פי הנתונים, 16 מהמאומתים שבו מדרום אפריקה, בריטניה, צרפת, ארצות הברית ואיחוד האמירויות, בעוד חמישה נדבקו ככל הנראה כתוצאה ממגע עם שבים מדרום אפריקה וארצות הברית.

כמו כן, בהערכת מצב יומית שכינסו אמש ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ נדונה מדיניות הבדיקות והבידוד לשבים מחו"ל, שתאומץ עם סיום המגבלות הנוכחיות. בדיון דנו בעיקרי המדיניות המתגבשת, שכחלק ממנה מסתמן כי השבים ממדינות צהובות וכתומות שאינם מחוסנים יידרשו לבידוד של שבעה ימים ולשתי בדיקות PCR שליליות (ביום הראשון וביום השביעי).

עוד מסתמן כי לא מחוסנים ששבים ממדינה אדומה יידרשו לבידוד במלונית על חשבון המבודד עד לקבלת תשובת PCR ראשונה: אם התשובה היא שלילית, יאושר השימוש ב'הסכמון' וניתן יהיה להשלים בידוד ביתי של 7 ימים, שסיומו מותנה בבדיקת PCR שלילית. כמו כן, מחוסנים השבים ממדינות צהובות יידרשו לבדיקת PCR ביום הראשון ובידוד ביתי של 24 שעות (כפי שהיה קיים עד כה). 

בנוסף, מחוסנים השבים ממדינות כתומות יידרשו לבדיקות PCR שליליות ביום הראשון וביום השלישי. חובת הבידוד תשוב להיות ל-24 שעות או עד לקבלת תוצאת הבדיקה הראשונה, לפי המוקדם. לצד זאת, מחוסנים השבים ממדינות אדומות יידרשו לבדיקות PCR שליליות ביום הראשון וביום השביעי ובידוד ביתי של 7 ימים.