התפשטות האומיקרון: מטה ההסברה לנגיף הקורונה עדכן כי היום (שבת) זוהו 20 מקרים של וריאנט אומיקרון בישראל. עד כה זוהו במדינה 55 מאומתים לווריאנט, 13 מהם לא מוגנים. 

במשרד הבריאות עדכנו בנוסף כי 36 מהמאומתים לווריאנט ששבו דרום אפריקה , אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, בלרוס, הונגריה, איטליה ונמיביה.

כאמור, מתוך אותם 55 מאומתים 13 לא מוגנים, זאת אומרת שהם לא מחוסנים, או מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה שלהם או מחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון. ה-42 הנוספים מוגנים. 

קיים חשד גבוה לעוד 51 מקרים של חשיפה לווראינט אומיקרון שעדיין לא התבררו בוודאות. מבין סך המאומתים והנבדקים עם החשד הגבוה, 40 עם סימפטומים, כאשר מאושפזי אחד במצב קשה. 63 בלי סימפטומים. שלושה נוספים בתהליך בדיקה. 

בתוך כך, ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח הערב עם מנכ"לי ויושבי ראש קופות החולים במטרה להגביר את קצב ההתחסנות נגד הקורונה. בשיחה השתתפו שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות וממונה הקורונה.

בשיחה הוצג לראש הממשלה סטטוס ההתחסנות בכל קופה, ונידונו דרכים להרחבת היקפי ההתחסנות, שאינם מספיקים בשלב זה.  ראש הממשלה הדגיש בפני ראשי הקופות כי מדובר במאמץ לאומי, וכי הוא מצפה מהם לפעול בכל הכלים שעומדים לרשותם, תוך הסתייעות בדרג המדיני ובדרגים המקצועיים במשרדי הממשלה במידת הצורך, על מנת לעמוד ביעדי ההתחסנות.
 
בנט אמר כי "האסטרטגיה הלאומית שלנו בשלב זה מורכבת משתי לבנים - הראשונה היא לעכב ככל האפשר את חדירת זן ה"אומיקרון" לישראל, והשנייה היא להעלות את רמת החיסוניות של אזרחי ישראל". 

עוד אמר ראש הממשלה כי "קצב ההתפשטות של הזן הוא גבוה ביותר, אנחנו רואים את הנתונים מהעולם. אני מוטרד מזה, ומחויב לעשות הכל כדי לעכב את קצב חדירת הזן ארצה בצורה רחבה".

בנוגע לצעדים שהמדינה עשויה לעשות, אמר בנט כי "הכלל בניהול מגפה הוא להגיב מיד על ההתחלה, כשהמצב עדיין מאפשר לנקוט פעולות יעילות. הסיבה שהמצב בישראל טוב היא שפעלנו במהירות ובנחישות. קוראים לזה הפרזה? אני קורא לזה אחריות.

לדבי בנט ככל שנגן על ישראל מכניסת האומיקרון בגבולות, נוכל לשמור על המשק פתוח ולאפשר את המשך שגרת החיים. ראש הממשלה סיכם ואמר "בניהול נכון צלחנו את הגל הרביעי ללא סגר. אנחנו נחושים להצליח גם עכשיו".