משרד הבריאות הודיע הבוקר (ראשון) כי ביממה האחרונה אובחנו 223 חולי קורונה חדשים, לצד 46 שאובחנו מחצות עד השעה 6:24 בבוקר. מספר החולים הפעילים עומד על 5,778, כאשר 51 הוגדרו כמחלימים מאז חצות. בנוסף, מספר החולים הקשים עומד על מאה, בהם 59 קריטי. 50 מהחולים מחוברים למכשירי הנשמה, ו-18 מהם מחוברים לאקמו. 

במהלך השבוע האחרון אובחנו 4,169 חולים, עלייה של 14.8 אחוזים לעומת השבוע שעבר, ונוספו 29 חולים קשים (עלייה על 7.4 אחוזים). בנוסף, שני חולים נפטרו במהלך פרק הזמן המדובר. מקדם ההדבקה עומד על 1.09.

אנשים במסכה, ירושלים (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: מרק ישראל סלם)
אנשים במסכה, ירושלים (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: מרק ישראל סלם)

הפרופ' נדב דוידוביץ, ראש ביה"ס לבריאות הציבור באונ' בן גוריון, התייחס בראיון בגלי צה"ל לנתוני התחלואה העדכניים ואמר כי "השאלה האם נעמוד בפני התפרצות נוספת כבר אינה היפותטית, הווריאנט כבר כאן. האומיקרון מדביק פי שניים יותר מהר, עוד לא יודעים עד כמה הוא אלים".

פרופ' רן בליצר, ראש צוות המומחים המייעץ לקבינט הקורונה, הוסיף: "האומיקרון מתפשט במדינות שיודעות לספור את המאומתים, המדינות שבהן הוא לא מתפשט כנראה לא יודעות לעשות ריצוף גנטי כמו שצריך ולאתר את הזן. מדינת ישראל חריגה בעניין הזה".

בנט הנחה לקדם החלת תו ירוק בקניונים: "אסור לנוח על זרי הדפנה"

פרופ' ינון אשכנזי, ראש צוות המומחים של האוניברסיטה העברית, קרא בגלי צה"ל להשאיר את ההגבלות על נתב"ג. "גם אם היום יש שניים-שלושה חולי אומיקרון חדשים מדי יום בארץ, ברגע שיגיעו 20 מאומתים מבחוץ - ההכפלה בקצב ההדבקה משמעותית מאוד", אמר, "חייבים להגביר עכשיו את קצב ההתחסנות, זו הדרך היחידה למנוע את הנזק שעלול לקרות בעוד כמה שבועות. אם לא נפעל נכון, נחווה גל תחלואה קשה מאוד".

נתב''ג עמוס (צילום: אבשלום ששוני)
נתב''ג עמוס (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, המשרד עידכן אמש כי במהלך סוף השבוע זוהו בישראל 20 מאומתים חדשים לווריאנט האומיקרון, וכעת מספרם הכולל עומד על 55. מהנתונים עולה כי 36 מהם שבו מדרום אפריקה , אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, בלרוס, הונגריה, איטליה ונמיביה. 11 נוספים הם מגעים של מדרום אפריקה ואנגליה ושמונה נוספים הם הדבקות בקהילה. 

עוד עולה, כי 13 מהמאומתים לווריאנט אינם מוגנים (לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון) ו-42 מוגנים. לצד המאומתים, קיים חדש גבוה לעוד 51 מקרים של חשיפה לוראיינט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף. 

מבין סך המאומתים וה"חשד הגבוה", ישנם 40 חולים סימפטומטיים, בהם אחד לא מחוסן המאושפז במצב קשה. לצידם, ישנם 63 בלי סימפטומים ושלושה נוספים בתהליך בדיקה.