ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (ראשון) בישיבת הממשלה כי רק השבוע מתו באנגליה שני תלמידי חטיבת ביניים מאותה כיתה מ"אומיקרון": "האחד לא היה מחוסן בכלל, השני היה ככל הנראה מחוסן חלקית. אנחנו רואים גם בארץ פגיעה בילדים". אלא, שעל פי הדיווחים בבריטניה לא נרשמו נכון לשעה זו מקרי מוות מהווריאנט. 

ד"ר סוזן הופקינס, היועצת הרפואית הראשית של הסוכנות לביטחון הבריאות הבריטית, נשאלה היום על התפשטות האומיקרון בממלכה המאוחדת, ואמרה כי "אנחנו רואים עלייה במספר המאובחנים בווריאנט שמגיעים לבתי החולים, אך עדיין לא קיבלנו דיווחים על מוות כתוצאה ממנו".

הופקינס ציינה עוד: "חשוב לזכור שעברו רק שבועיים מאז שגילינו את המקרה הראשון בבריטניה, ושאת האשפוזים רואים רק לאחר שבועיים, ומקרי מוות בדרך כלל רק לאחר שלושה עד ארבעה שבועות".

קורונה בבריטניה (צילום: REUTERS/Henry Nicholls)
קורונה בבריטניה (צילום: REUTERS/Henry Nicholls)

מלשכת רה"מ נמסר בתגובה: "ראש הממשלה התייחס למותם של שני תלמידי בית ספר בריטיים, אשר חלו בקורונה וזמן קצר לאחר מכן נפטרו. ראש הממשלה התכוון בדבריו לקורונה ולא לאומיקרון, שהוא וריאנט שעדיין נמצא בשלבי למידה. למעלה מ-25 תלמידים בריטיים נפטרו מהקורונה. הקורונה הוא נגיף אשר מסכן חיי אדם ואת בריאותם, כולל צעירים. ראש הממשלה מודאג מהסיכון שמציב נגיף הקורונה, תסמינים והשלכותיו ארוכות הטווח על בריאותם של ילדי ישראל וקורא לכלל ההורים לחסן את ילדיהם בהקדם".