ברקע התפשטות האומיקרון: צוות הטיפול במגיפות (צט"מ) והוועדה המייעצת לחיסונים, דנו הלילה (בין ראשון לשני) בצמצום פרק הזמן בין המנה השנייה למנת החיסון השלישית נגד הקורונה, ומתן מנת בוסטר רביעי לאוכלוסייה הבוגרת.

בתום הדיון, הוחלט שלא להמליץ על קיצור מועד מתן מנת בוסטר לאחר חיסון שני, לשלושה חודשים במקום חמישה. בנוסף, לא יומלץ על מתן מנת בוסטר רביעי לאוכלוסייה הבוגרת או למדוכאי חיסון.

בנט על וריאנט "אומיקרון" (צילום: רועי אברהם /לע"מ)

עוד לעניין זה, הוחלט שלא להמליץ על מתן מנת חיסון נוספת למחלימים שחוסנו פעם אחת, או מנגד, מתן בוסטר למי שחוסן פעמיים וחלה. גם לא יומלץ על מתן מנת בוסטר רביעית למי שחלפו בין שלושה לארבעה חודשים מקבלת מנת החיסון השלישית. 

עם זאת, חברי הצט"מ החליטו להמליץ על הארכת משך ההחלמה למאומתי הווריאנט החדש, האומיקרון. בנוסף, ימליצו על קבלת מנת חיסון  לאחר שלושה חודשים מיום ההחלמה.

כזכור, אמש, במהלך מסיבת העיתונאים של בכירי משרד הבריאות, הצהיר השר ניצן הורוביץ כי יש חשש לנדבקים נוספים באומיקרון, והבהיר: "נבקש הידוק משמעותי של אכיפת המסיכות והתו הירוק, ונוסיף קריטריונים לבחינת מדינות אדומות". בהמשך, הודיעו כי בריטניה ודנמרק נוספו לרשימת המדינות האדומות, משמע, לא ניתן לבקר בהן. לאחריו, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הדגישה כי אנו נמצאים בפתחו של גל חמישי.