דיווח מדאיג: בישראל התגלו לאחרונה מספר מקרים מאומתים של הידבקות בווריאנט החדש של נגיף הקורונה, האומיקרון - ללא מקור הדבקה ידוע שניתן לייחס להם, כך דווח הערב (שני) בחדשות כאן 11. לפי הדיווח, בישראל יש כיום בין חמישה לתשעה מקרים מאומתים שמקור ההדבקה שלהם אינו ידוע. כמה מהם גרים במודיעין וכמה ברעננה.

המשמעות של גילוי מקרים אלו היא היעדר קטיעה מלאה של שרשראות ההדבקה, מה שעלול להעיד על התחלה של אובדן שליטה בהיקפי התחלואה באומיקרון, שלפי המידע שידוע כרגע עלול להיות פחות עמיד לחיסון ולהדביק יותר מחוסנים ומחלימים יותר מהזנים שקדמו לו. 

במשרד הבריאות מודאגים מאוד מהמקרים החדשים, לאחר שעד כה הצליחו להתחקות אחר מקור ההדבקה של המאומתים לזן החדש. המקרים ללא מקור ידוע מדאיגים את משרד הבריאות: "ייתכן שההתפשטות נרחבת ממה שחשבנו".

עוד דווח כי התרחיש הגרוע ביותר לגבי האומיקרון צופה שיאי תחלואה קשים ובהם תרחיש של 15 אלף נדבקים מדי יום, עקב העובדה שהזן החדש מאוד מדבק. 

בתוך כך, בחדשות 13 דווח כי בכירים במשרד הבריאות מעריכים כי צפויה התפרצות אומיקרון נרחבת בישראל - בתוך חודש ימים בלבד. עם זאת, למרות ההערכות הפסימיות, במשרד הבריאות לא מתכוונים להמליץ על מגבלות נוספות, אלא רק להדק את הגבלות הכניסה לישראל.