משרד הבריאות דיווח היום (שלישי) כי ביממה האחרונה זוהו בישראל 22 מאומתים חדשים לווריאנט האומיקרון. כמו כן, קיים חדש גבוה לעוד 150 מקרים של חשיפה לווריאנט שעדיין לא התקבלו תוצאות ריצוף. מבין כלל קבוצת המאומתים ומאומתים בחשד גבוה, 94 עם סימפטומים ו-143 לא דיווחו על תסמינים.

עוד נמסר ממשרד הבריאות, כי מתוך אותם מאותם 89 המאומתים, 21 מהם לא מחוסנים, מחלימים מעל לחצי שנה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון, ו-67 מוגנים.

בנט על וריאנט "אומיקרון" (צילום: רועי אברהם /לע"מ)

כאמור, משרד הבריאות עדכן את נתוני התחלואה מקורונה בישראל, כאשר ביממה האחרונה אובחנו 769 מאומתים לנגיף.בנוסף, התגלו לאחרונה מספר מקרים מאומתים של הידבקות בווריאנט החדש של נגיף הקורונה, האומיקרון - ללא מקור הדבקה ידוע שניתן לייחס להם. המשמעות של גילוי מקרים אלו היא היעדר קטיעה מלאה של שרשראות ההדבקה, מה שעלול להעיד על התחלה של אובדן שליטה בהיקפי התחלואה באומיקרון, שלפי המידע שידוע כרגע עלול להיות פחות עמיד לחיסון ולהדביק יותר מחוסנים ומחלימים יותר מהזנים שקדמו לו. 

במשרד הבריאות מודאגים מאוד מהמקרים החדשים, לאחר שעד כה הצליחו להתחקות אחר מקור ההדבקה של המאומתים לזן החדש. המקרים ללא מקור ידוע מדאיגים את משרד הבריאות: "ייתכן שההתפשטות נרחבת ממה שחשבנו".