חברת מליסרון, אשר בבעלותה נמצאים קניוני עופר, העבירה הבוקר (רביעי) לראש הממשלה נפתלי בנט, ולחברי קבינט הקורונה, מכתב התראה לפני עתירה לבג"ץ. במכתב דרשה החברה מהשרים לחזור בהם מההחלטה על החלת תו ירוק בקניונים.

הפנייה נשלחה לאחר שאתמול בערב, ראש הממשלה, שר הבריאות ניצן הורוביץ וגורמי בריאות נוספים ערכו דיון בנושא הגבלות נגיף הקורונה בעקבות החשש מהתפשטות וריאנט האומיקרון. במסגרת הדיון הוחלט כי חובת הצגת "תו ירוק" תחול עתה גם בקניונים ומתחמי מסחר סגורים.

כאמור, המנכ"ל אופיר שריד התייחס אמש בשיחה עם מעריב להחלטה, ואמר: "אנחנו רואים בכווונה הזו של הממשלה צעד לא שוויוני, שיוצר אפליה. אין היגיון בתקנה החדשה הזו. מדוע בחנות רחוב, או בחנות במתחם פתוח, אין צורך להציג את התו הירוק ולחנות שאינה מוגדרת כחיונית בתוך קניון, תיאסר הכניסה על מי שאינו מחוסן?".

לדבריו, הדבר רק עלול להגביר את התחלואה. "עלול להיווצר מצב שהמחוסנים יגיעו לחנויות בקניונים הסגורים והלא מחוסנים לחנויות הרחוב ובמתחמים פתוחים. גם צריך לזכור שלא מחוסנים יוכלו להיכנס לקניונים, אך רק לעסקים חיוניים, כמו פארם וסופרים. נוצר כאן בלבול, הרי אמא שתלך עם הילדים הלא מחוסנים שלה לקניות בסופר, תקנה להם גלידה בדוכן בקניון".